شیخ قبلان: واشنگتن می‌خواهد لبنان یک شهرک صهیونیستی باشد

شیخ قبلان: واشنگتن می‌خواهد لبنان یک شهرک صهیونیستی باشد
جمعه 5 اسفند 1401 - 19:54

«شیخ احمد قبلان» مفتی جعفری لبنان گفت: این کشور در بدترین شرایط خود به سر می برد و همزمان شرایط بین المللی برای محاصره لبنان سخت تر شده است؛ واشنگتن می خواهد لبنان یک شهرک صهیونیستی باشد و بروکسل هم در این قضیه، شریک واشنگتن است. متأسفانه اعراب، لبنان را رها کرده اند و تل آویو در پشت پرده همه این نقشه ها و توطئه ها است.

العالم - لبنان

شیخ «احمد قبلان»، مفتی جعفری لبنان در خطبه نماز جمعه امروز خود در مسجد امام حسین (علیه السلام) در برج البراجنه در جنوب بیروت تاکید کرد که خطرناک ترین چیز این است که پروژه بین المللی باعث می شود که نهادهای مالی و تجاری برای خفه کردن مردم و ملت ما در میان انبوه سیاست گذاری های فلج، عملکرد ضعیف دولت، طمع و خیانت های مالی و تجاری بی پایان، تلاش کنند.

وی افزود: تنها راه، حل و فصل بحران تعیین رئیس جمهور برای اتخاذ تصمیمات سرنوشت ساز است؛ اما ما دولتی نمی خواهیم که فقط نظاره گر اوضاع باشد بلکه مدیریت کشور را در دست گیرد.

مفتی قبلان تاکید کرد: بانک های لبنانی، کشور و مردم ما را محاصره کرده و در نابودی لیر و کاهش ارزش آن، فرسودگی بازارها و نابودی همه بخش ها نقش دارند.

وی خواستار پایان دادن به باند بازی های بانکی، ظلم بانک ها به مردم و پایه ریزی یک سیستم پولی جدید شد، زیرا سیستم پولی فعلی نسخه ظالمانه نخبگانی است که سرنوشت کشور و منابع ملی لبنان را در انحصار خود دارند.

وی خاطرنشان کرد: کشور در میان شکاف‌های سیاسی ایجاد شده به رهبری واشنگتن قرار دارد چراکه آمریکا ابداً لبنان قدرتمند یا لبنان مستقل را نمی‌خواهد. حال سوال مهم این است که ما کدام لبنان را می‌خواهیم؟

مفتی جعفری لبنان تاکید کرد: دیگر نفاق و هدر دادن فداکاری‌های مردم لبنان بس است و تصمیم های سیاسی مسئول اصلی بروز فجایع، بحران‌ها و مشکلاتی می باشد که منجر به وضعیت فعلی لبنان گردیده است. وی اعلام کرد که فتنه امری خطرناک و نزاع فرقه ای از آن خطرناکتر است. آدم ربایی و برانگیختن درگیری های فرقه ای موضوع بسیار مهمی است که حمایت از سرویس های امنیتی می طلبد، نه سیاسی کردن این موضوع را. لبنان علیرغم همه بحران هایش، قوی است مگر این که درگیری های فرقه ای در آن رخ دهد.

شیخ قبلان همچنین تاکید کرد که رژیم صهیونیستی همچنان با آتش بازی می کند و منطقه آکنده از بحران های شدید است. ما چیزی جز کشور فلسطین را نمی پذیریم. تل‌آویو یک باند تروریستی است که مرتکب بدترین اقدامات ظالمانه می شود و جنایت اخیرش در حق مردم سوریه و همزمانی این جنایت با زلزله شدید، نشان دهنده خطرناک بودن این رژیم و خوی وحشی گری فراتر از تصوّر صهیونیست ها است.

مفتی جعفری لبنان با اشاره به تغییرات اساسی در منطقه، تاکید کرد همگان نیک می دانند این تغییرات مطمئن به نفع تل آویو و پروژه عادی سازی روابط اعراب نیست، از سران کشورهای عربی سازشکار خواست به سوی خدا بازگردند، زیرا زمان آن فرا رسیده است که به سمت خدا حرکت کنند، نه اینکه پشت دروازه های واشنگتن و تل آویو منتظر پذیرفته شدن باشند.

وی همچنین خطاب به دولت، جناح‌های پارلمانی و همه رهبران ملی گفت: «فقر در هر وجب از این کشور ظاهر شده است، هرج و مرج دارد کشور را ویران می‌کند و کارتل‌ها بدترین باندی هستند که کشور را ویران می‌کنند. در چنین اوضاعی، نجات مردم، حفظ بخش عمومی، کمک به افزایش اعتبار دولت، حفاظت از بازار و نجات آموزش رسمی در مدرسه و دانشگاه، ضروری است.»

قبلان تصریح کرد: آنچه ما می‌خواهیم یک وطن کامل است، نه نصف آن، و ما یک دولت می خواهیم نه نصف دولت. در حال حاضر بعضی ها به‌ویژه برخی سفارت‌خانه‌های خارجی، انجمن‌ها و جاسوسان آنها در خیابان‌های ما، بازی مخربب و بدخواهانه را در لبنان اجرا و هدایت می‌کنند و این بیگانگی سیاسی بیشتر به نابودی لبنان کمک می کند. هیچ راه حلی جز گفت و گو برای حل و فصل قضیه ریاست جمهوری و نجات آن و نیز نجات لبنان از دست مزدوران سیاسی وجود ندارد. با این سهل انگاری های سیاسی، ویرانی در لبنان بیشتر می شود.»

وی با بیان اینکه «مفسد و شریک مفسد مالی، سیاسی، اقتصادی، اخلاقی و رسانه‌ای، همانا دشمن امام حسین (ع) و دشمن خلق خدا است و فرقی نمی کند از کدام دین و مذهب باشد»، خاطرنشان کرد: «سیاست‌های ظالمانه که به ناحق مردم را خسته می کند، بازارهایی که مردم و جامعه ما را می بلعند، و نهادها و موسسات مالی که نقش ظالمانه بازی می کنند، بخش‌های خدمات خصوصی که از بحران‌ها و نیز دردهای مردم سوء استفاده می‌کنند، آن‌ها در تاریکی هستند و هیچ قرابتی با جایگاه امام حسین (ع) ندارند.»

پربیننده ترین خبرها