آمریکا بیش از ۲۰۰ فرد و نهاد روسی را تحریم می کند

آمریکا بیش از ۲۰۰ فرد و نهاد روسی را تحریم می کند
جمعه 5 اسفند 1401 - 19:39

واشنگتن تحریم های جدیدی علیه روسیه اعمال می کند که صنایع نظامی و نیمه هادی ها را هدف قرار می دهد.

العالم - آمریکا

به نقل از شبکه الجزیره، آمریکا همسو با متحدان غربی خود بار دیگر به بهانه جنگ در اوکراین، رویکرد تحریمی خود علیه روسیه را بسط می دهد.

کاخ سفید امروز جمعه اعلام کرد که آمریکا همسو با کشورهای گروهفت، تحریم‌هایی را در ارتباط با افرادی اعمال می کند که در عملیات ویژه نظامی روسیه در اوکراین مشارکت دارند.

در بیانیه کاخ سفید آمده است که دور تازه تحریم های آمریکا علیه روسیه، بیش از ۲۰۰ شخص حقیقی و حقوقی روسی را هدف قرار می دهد.

در بیانیه امروز کاخ سفید آمده است که آمریکا بنا دارد تعرفه مربوط به بیش از ۱۰۰ نوع فلز، مواد معدنی و مواد شیمیایی روسیه را افزایش دهد.

ساعاتی پیش نیز و در سالروز آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین، دولت انگلیس با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد ۹۲ شهروند و نهاد دولت روسیه را به فهرست تحریم‌های علیه مسکو اضافه کرده است.

ارتش روسیه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) «عملیات نظامی ویژه» خود را در شرق اوکراین آغاز کرد؛ مقامات ارشد دولت روسیه می‌گویند این عملیات در پاسخ به درخواست سران جمهوری‌های خودمختار دونتسک و لوهانسک برای حفاظت از آنها در برابر نیروهای اوکراینی آغاز شده است. به نوشته اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه گفته است که هدف از این عملیات «حمایت از مردمی است که بیش از هشت سال تحت نسل‌کشی و آزار و اذیت رژیم کی‌یف قرار داشتند».

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه گفته بود که هدف از این عملیات «حمایت از مردمی است که بیش از ۸ سال تحت نسل کشی و آزار و اذیت رژیم کی یف قرار داشتند».

آمریکا و کشورهای غربی برای مقابله با پیشروی ارتش روسیه، ضمن ارسال انواع تسلیحات پیشرفته به ارتش اوکراین، تاکنون تحریم‌های زیادی علیه روسیه اعمال کرده‌اند. از سوی دیگر «سرگئی لاوروف»، وزیر خارجه روسیه نیز گفته است هر گونه محموله و کاروانِ حامل تسلیحات نظامی برای اوکراین، هدفی مشروع برای نیروهای روسیه است.

از آغاز عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین، آمریکا و متحدان غربی این کشور، میلیاردها دلار کمک امنیتی و نظامی برای کی یف فراهم کرده‌اند که ارزش آن حدود ۴۰ میلیارد دلار برآورد شده و می‌توان آن را با کل بودجه دفاعی سالانه فرانسه مقایسه کرد.

مهر

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها