سرلشکر سلامی: موشک‌های کروز مافوق صوت توسعه می‌یابد

سرلشکر سلامی: موشک‌های کروز مافوق صوت توسعه می‌یابد
شنبه 6 اسفند 1401 - 15:10

فرمانده کل سپاه پاسداران با بیان اینکه موشک‌های کروز توسعه می‌یابد، گفت: موشکهای کروز چون در سطح زمین حرکت می‌کنند مانند یک پرنده بال‌ثابت هستند و سرعت زیادی ندارند اما در نوع سوپرسونیک و مافوق‌صوت توسعه پیدا می‌کنند.

العالم - ایران

سرلشکر حسین سلامی روز شنبه در اختتامیه جشنواره ملی جهادگران که در لانه جاسوسی سابق آمریکا برگزار شد، از جهادگران به عنوان کسانی نام برد که در همه بحران ها و چالش ها حضور داشته اند.

وی با بیان اینکه ما از همه بحران ها و سختی ها با حضور جهادی جوانان مومن خود عبور کردیم، به شکست های پی در پی آمریکایی ها از ملت ایران اشاره کرد و اظهار داشت:‌آمریکایی ها چون در میدان جنگ نظامی شکست خورده اند، تمام ذخایر راهبردی خود را علیه ما بکار بسته‌اند.

فرمانده کل سپاه، جنگ تحمیلی، تشکیل گروهک های تکفیری و به راه انداختن جنگ اقتصادی را از توطئه‌های دشمن علیه ملت ایران نام برد و گفت: ما در حال ساخت تاریخ هستیم و تاریخ یک واقعیت ساکن و ایستا در نقطه‌ای از زمان نیست بلکه یک جریان ممتد است.

سرلشکر سلامی خطاب به جهادگران این نکته را یادآور شد که شما در حال ساخت تاریخ فردای این کشور هستید و نسل‌های بعدی ایستادگی و بصیرت شما را تحسین می‌کنند.

فرمانده کل سپاه با یادآوری اینکه عمق راهبردی جمهوری اسلامی ایران به دریای مدیترانه و دریای سرخ گسترش یافته است، افزود: روزی ما در کرخه می‌جنگیدیم اما امروز در کنار مدیترانه و دریای سرخ هستیم و دشمن را تجزیه کردیم.

سرلشکر سلامی با یادآوری اینکه دشمن مجبور شده حدود هفت هزار میلیارد دلار برای مقابله با ایران هزینه کند، تجزیه انرژی متراکم دشمن را از دیگر دستاوردهای انقلاب اسلامی دانست و اظهار داشت: دشمن قدرت منطق را نمی فهمد و جز با زبان قدرت نمی‌شود با مستکبران سخن گفت.

وی با تاکید بر اینکه امروز امن ترین کشتی تحت پرچم جمهوری اسلامی ایران حرکت می کنند، افزود: وقتی وزیر خارجه سابق آمریکا می‌گوید از زمان شهادت سردار سلیمانی کابوس می‌بینم این نشانه تاثیر جهانی قدرت ما است.

فرمانده کل سپاه در ادامه با بیان اینکه جنگ‌های امروز چهره عوض کرده و جنگ و صلح به هم آمیخته شده است به طوری که درست در زمانی که شما احساس صلح می‌کنید، در حال نبرد هستید، خاطر نشان کرد: هیچ کشوری نیست که در مرکز عملیات رسانه‌ای جهانی، در یک تهدید جنگ سخت و اطلاعاتی جهانی قرار داشته باشد و پیشرفت کند.

سرلشکر سلامی به فعالیت‌های سپاه در عرصه سازندگی نیز اشاره کرد و گفت: سپاه بیش از 325 طرح بزرگ ملی در اختیار دارد که می توان هر هفته یکی از آنها را رونمایی کرد.

وی با اشاره به توانمندی های نظامی کشورمان اظهار داشت: امروز می‌توانیم ماهواره‌ها را با رادار از زمین رهگیری کنیم و از فاصله هزاران کیلومتر دورتر هر کشتی در حال حرکت را بزنید و بعد می‌توانید نقطه اصابت به کشتی را نیز مشخص کنید تا خدمه کشتی آسیب نبینند.

سرلشکر سلامی ادامه داد:موشک‌های کروز به دلیل آنکه در سطح زمین حرکت می‌کنند، مانند یک پرنده بال ثابت هستند و سرعت زیادی ندارند البته در نوع مافوق صوت، موشک‌های کروز هم توسعه پیدا می‌کند.

وی افزود: اینکه چگونه یک موشک بالستیک را با سرعت مافوق صوت هدایت کنید تا به یک کشتی در حال حرکت برخورد کند کار بسیار مشکلی است که ما تاکنون مشابه آن را در خارج ندیده‌ایم.

فرمانده کل سپاه با اشاره به پیشتیبانی دشمنان از ضد انقلاب و همکاری با آنان گفت: دشمنان در خارج به افرادی چسبیده‌اند که حیف است در این تریبون از آن‌ها نام ببریم و می‌خواهند با این افراد انقلاب اسلامی ما را شکست دهند.

سرلشکر سلامی همچنین با اشاره به مشکلات کشور تاکید کرد:‌ چشممان را به روی مشکلات نمی‌بندیم و مشکلات اقتصادی و نوسانات ارز را درک می‌کنیم اما دولت و مسئولان در حال تلاش برای رفع آن هستند و ملت نباید تسلیم هیچ مشکلی شوند.

پربیننده ترین خبرها