حماس به رژیم صهیونیستی درباره جنایات شهرک‌نشینان هشدار داد

حماس به رژیم صهیونیستی درباره جنایات شهرک‌نشینان هشدار داد
دوشنبه 8 اسفند 1401 - 08:59

جنبش حماس به رهبران رژیم صهیونیستی و دولت فاشیستی آن نسبت به پیامدهای جنایات شهرک‌نشینان علیه فلسطینیان در شهرک "حواره" و "عصیره القبلیه" در منطقه اشغالی کرانه باختری هشدار داد.

العالم- فلسطین اشغالی

به گزارش العالم، "حازم قاسم" سخنگوی جنبش حماس در بیانیه‌ای تصریح کرد: تروریسم رژیم اشغالگر و جنایات شهرک‌نشینان آن صرفا نشان‌دهنده ترس و وحشست آنها از مقاومت ملت فلسطین و قهرمانی‌های جوانان فلسطینی در سرتاسر کرانه باختری است.

سخنگوی حماس در ادامه از فلسطینیان ساکن شهرک "حواره" و "عصیره القبلیه" در کرانه باختری خواست برای محافظت از خانه‌های شهروندان و دارایی‌های آنها و نیز مقابله با جنایات و عربده‌کشی‌های شهرک‌نشینان، یکپارچه و متحد شوند؛ زیرا مقاومت فراگیر عامل بازدارنده در مقابل این دولت فاشیستی و شهرک‌نشینان تندرو است.

او پیشتر نیز اعلام کرد: حملات وحشیانه شهرک‌نشینان به فلسطینیان ساکن در شهرک حواره انعکاس رفتار تروریستی شهرک‌نشینان است و حملات اخیر آنها تأیید این واقعیت است که هیچ راهی برای متوقف کردن تروریسم آنها وجود ندارد مگر با تشدید مقاومت به‌عنوان بازدارندگی در مقابل آنها.

سخنگوی حماس در ادامه تاکید کرد: توافقات امنیتی بین تشکیلات خودگردان و رژیم اشغالگر، این قاتلان را تشویق می‌کند تا تجاوزات خود را علیه مردم ما تشدید کنند.

عصر دیروز در پی وقوع عملیات مقاومتی در شهرک حواره واقع در جنوب نابلس که به هلاکت ۲ صهیونیست منجر شد، شهرک‌نشینان صهیونیست دیشب به خانه‌های فلسطینیان در این شهرک حمله کردند. آنها به خانه‌ها و خودروهای فلسطینیان در این شهرک و روستای بورین واقع در جنوب نابلس یورش برده و حدود ۳۰ خانه در حواره را آتش زدند.

هلال احمر فلسطین اعلام کرد که در جریان یورش صهیونیست‌ها به شهرک حواره، ۱۰۰ فلسطینی زخمی شدند و یک فلسطینی دیگر به شهادت رسید.

عملیات مقاومتی در شهرک حواره در جنوب نابلس، به دنبال جنایت اخیر رژیم صهیونیستی در نابلس که به شهادت ۱۱ فلسطینی و زخمی شدن بیش از ۱۰۲ تن منجر شد، صورت گرفت.

پربیننده ترین خبرها