گزارش العالم از فجایع حمله شهرک نشینان صهیونیست به منازل فلسطینیان نابلس

دوشنبه 8 اسفند 1401 - 12:14

خبرنگار العالم گزارش داد که کرانه باختری به ویژه منطقه نابلس و روستاهای آن در فضای بسیار پرتنش به سر می برد. از زمان حمله شهرک نشینان به خانه ها و خودروهای فلسطینیان و به آتش کشیدن آنها از عصر دیروز تا ساعات اولیه امروز، هر دو طرف در حالت آماده باش به سر می برند.

العالم - فلسطین اشغالی

فارس الصرفندی خبرنگار العالم در رام الله گزارش داد: «در نتیجه حملات شهرک نشینان صهیونیست که با حمایت نیروهای صهیونیستی صورت گرفت، یک فلسطینی به شهادت رسید. صدها فلسطینی بر اثر اصابت گلوله های جنگی زخمی شدند. همچنین شهرک نشینان صهیونیست حدود 30 خانه و تأسیسات شهروندان فلسطینی را آتش زده و تخریب کردید. شهرک نشینان صهیونیست ده ها خودرو فلسطینی را آتش زدند. ده ها فلسطینی بر اثر استنشاق گاز اشک آور و آتش سوزی مصدوم شدند.»

حماس از توده‌های مردم فلسطین خواست فوراً بسیج شوند و در حمایت از شهرک «حواره» با نظامیان اشغالگر و شهرک نشینان درگیر شوند و انتقام شهدا و مجروحان فلسطینی را بگیرند.

صالح العاروری، معاون دفتر سیاسی حماس در بیانیه‌ای اعلام کرد: «مقاومت تنها راه دفع اقدامات متجاوزانه اشغالگران و دفاع از حقوق مردم فلسطین است.»

در همین زمینه، فعالیت های اعتراضی شبانه در نوار غزه در نزدیکی حصار جداکننده مناطق فلسطینی از نیروهای اشغالگر صهیونیست، در حمایت از مردم نابلس آغاز شد. راهپیمایی هایی در اردوگاه های جباليا والنصيرات برگزار شد و فلسطینی ها به عنوان بخشی از اقدامات اولیه برای حمایت از مردم نابلس به تجمع اعتراضی، آتش زدن لاستیک ها و سردادن شعارهایی علیه تجاوزگران صهیونیست مبادرت کردند.

عصر دیروز (یکشنبه) در پی وقوع عملیات مقاومتی در شهرک حواره واقع در جنوب نابلس که به هلاکت ۲ صهیونیست منجر شد، شهرک‌نشینان صهیونیست دیشب به خانه‌های فلسطینیان در این شهرک حمله کردند. آنها به خانه‌ها و خودروهای فلسطینیان در این شهرک و روستای بورین واقع در جنوب نابلس یورش برده و حدود ۳۰ خانه در حواره را آتش زدند.

هلال احمر فلسطین اعلام کرد که در جریان یورش صهیونیست‌ها به شهرک حواره، ۱۰۰ فلسطینی زخمی شدند و یک فلسطینی دیگر به شهادت رسید.

عملیات مقاومتی در شهرک حواره در جنوب نابلس، به دنبال جنایت اخیر رژیم صهیونیستی در نابلس که به شهادت ۱۱ فلسطینی و زخمی شدن بیش از ۱۰۲ تن منجر شد، صورت گرفت.

پربیننده ترین خبرها