نشست ژنو/ سازمان ملل به دنبال 4.3 میلیارد دلار برای تامین نیازهای بشردوستانه یمن در سال 2023 است

نشست ژنو/ سازمان ملل به دنبال 4.3 میلیارد دلار برای تامین نیازهای بشردوستانه یمن در سال 2023 است
دوشنبه 8 اسفند 1401 - 14:47

سازمان ملل توانسته بود تنها 2.2 میلیارد دلار برای کمک به یمن در سال 2022 جمع‌آوری کند.

العالم - اروپا

بنابر گزارش آسوشیتدپرس، سازمان ملل متحد در کنفرانس روز دوشنبه برای کاهش رنج میلیون‌ها نفر در یمن، جایی که جنگ داخلی هشت ساله یکی از بدترین بحران‌های بشردوستانه جهان را ایجاد کرده است، به دنبال 4.3 میلیارد دلار کمک مالی است.
بنا بر اعلام دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل متحد که می گوید نیازهای انسان‌دوستانه در یمن «تکان دهنده» است، بیش از 21 میلیون نفر در این کشور - دو سوم جمعیت این کشور - به کمک و محافظت نیاز دارند. در میان افراد نیازمند، بیش از 17 میلیون نفر به ویژه آسیب پذیر محسوب می شوند.
گردهمایی روز دوشنبه با میزبانی مشترک سوئد، سوئیس و سازمان ملل در کاخ ملل این سازمان در ژنو برگزار می شود. آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد، در مورد وضعیت وخیم بشردوستانه در فقیرترین کشور جهان عرب برای اهداکنندگان سخنرانی خواهد کرد.
درخواست 4.3 میلیارد دلاری تقریباً دو برابر 2.2 میلیارد دلاری است که سازمان ملل در سال 2022 برای تأمین مالی برنامه بشردوستانه خود در یمن دریافت کرد. سازمان ملل برای سال 2022 به دنبال 4.27 میلیارد دلار بود.
کنفرانس روز دوشنبه در حالی برگزار می شود که اقتصاد جهانی همچنان متلاطم است. نرخ تورم در طول سال گذشته در سراسر جهان افزایش یافته و بسیاری از دولت ها را وادار کرده است تا بر افزایش نیازهای مردم خود تمرکز کنند.
این کنفرانس در حالی برگزار می شود که طرف های متخاصم به رعایت آتش‌بس غیررسمی و شکننده ادامه می دهند. تلاش‌ها برای اعلام آتش‌بس جدید پس از شکست طرفین در تمدید آن با میانجیگری سازمان ملل در ماه اکتبر سال گذشته در جریان است.
آتش‌بس که در ماه آوریل سال گذشته اجرایی شد، برای یمنی‌ها آرامشی نسبی ایجاد کرد. این امر باعث شد تا آمد و شد تجاری در فرودگاه صنعا و بندر دریایی حدیده از سر گرفته شود.

پربیننده ترین خبرها