السیسی: به روابط تاریخی با سوریه افتخار می‌کنیم

السیسی: به روابط تاریخی با سوریه افتخار می‌کنیم
دوشنبه 8 اسفند 1401 - 18:23

وزیر خارجه مصر در جریان دیدار با رئیس جمهور سوریه، پیام رئیس جمهور این کشور را تحویل داد و گفت که قاهره به روابط تاریخی با سوریه افتخارمی‌کند.

العالم - مصر

سامح شکری وزیر خارجه مصر که در دمشق حضور دارد، امروز دوشنبه به دیدار بشار اسد رئیس جمهور سوریه و رفت و پیام عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر را به وی تسلیم کرد.

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) گزارش داد، السیسی در این پیام، ضمن ابراز همبستگی با سوریه و اعلام آمادگی برای ادامه حمایت از این کشور در مسئله زلزله، گفت که به روابط تاریخی با دمشق افتخار می‌کند و تمایل دارد این روابط و همکاری مشترک را گسترش دهد.

بشار اسد هم ضمن تشکر از رئیس جمهور مصر به خاطر حمایتهای این کشور پس از زلزله اخیر سوریه، گفت: سوریه برای روابط خود با مصر اهمیت قائل است. باید همیشه روابط سوریه و مصر را در بافت طبیعی و تاریخی این روابط ارزیابی کرد.

وی با بیان اینکه تلاش برای بهبود روابط بین کشورهای عربی، یک اصل اساسی برای بهبود وضعیت عمومی این کشورهاست، تصریح کرد: مصر در زمان جنگ، با سوریهایی که در این کشور حضور داشتند، مانند پناهنده رفتار نکرد، بلکه ملت مصر آغوش خود را به روی آنان باز کرد.

وزیر خارجه مصر هم گفت: روابط سوریه و مصر، یک اصل اساسی در حمایت از کشورهای عربی است. مصر همیشه با کسانی است که می‌توانند به سوریه کمک کنند. سوریهای مقیم مصر نیز سازگاری خوبی با جامعه مصر داشتند.

وزیر خارجه مصر، صبح امروز (دوشنبه) پس از ۱۲ سال، برای اعلام همبستگی با دولت و مردم سوریه در پی زلزله مرگبار اخیر، به این کشور سفر کرد.

این سفر در حالی صورت گرفت که روز گذشته، رؤسای پارلمان عراق، امارات عربی متحده، اردن، فلسطین، لیبی، مصر و رؤسای هیأت‌های عمان و لبنان با سفر به سوریه، با بشار اسد دیدار کردند.

«حنفی جبالی» رئیس پارلمان مصر روز گذشته، در جمع خبرنگاران در فرودگاه دمشق بر حمایت از سوریه تأکید کرد و گفت که این کشور به جایگاه طبیعی خود در اتحادیه عرب بازخواهد گشت و سفر این هیأت‌های پارلمانی به دمشق نیز در راستای حمایت از رهبری، دولت و ملت سوریه است.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها