گزارش؛ دیدار وزیر خارجه مصر با اسد و احتمال بازگشت سوریه به اتحادیه عرب

دوشنبه 8 اسفند 1401 - 13:43

خبرنگار العالم در دمشق گزارش داد: «سفر سامح شکری وزیر امور خارجه مصر به دمشق به عنوان اولین سفر پس از یک دهه، جهش بزرگی در روابط عربی و سوری پس از جنگ در سوریه به شمار می رود که امروز دمشق، پایتخت این کشور شاهد آن است.»

العالم - فلسطین اشغالی

وسام الجردی خبرنگار العالم گزارش داد: «سفر «سامح شکری» وزیر امور خارجه مصر به دمشق بازتاب زیادی داشت، وی در دیدار با بشار اسد رئیس جمهور این کشور، فاجعه زلزله ویرانگر سوریه را تسلیت گفت و پیشنهاد کشورش مبنی بر حمایت بیشتر از برادران سوری را ارائه کرد.»

الجردی تاکید کرد که مصر اولین گام را در سطح کشورهای عربی برمی دارد و این اقدام پس از تماس عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر با همتای خود بشار اسد در جریان فاجعه زلزله صورت گرفته است. اقدام مذکور، امروز در میدان، در شکل واقعی دیپلماتیک پدیدار شد.

خبرنگار العالم همچنین خاطرنشان کرد، وزیر مصری با «فیصل المقداد» همتای سوری خود در وزارت امور خارجه سوریه در یک نشست غیرعلنی دیدار کرد، مذاکراتی که متعاقب آن احتمال بازگشت سوریه به اتحادیه عرب وجود دارد که همان خواسته دمشق و آرزوی مقامات سوری برای ایفای نقش گسترده عربی خود است.

بنابر گزارش خبرنگار العالم: « هیأت های عربی پس از فاجعه زلزله مرتب از دمشق بازدید می کنند. با توجه به محرومیت سوری ها از این قبیل دیدارها برای سالیان متمادی، هم اکنون این ملاقات معنای دیپلماتیک خاص خود را دارد.»

پربیننده ترین خبرها