رایزنی سفیر سعودی و مقام روسی درباره یمن

رایزنی سفیر سعودی و مقام روسی درباره یمن
سه شنبه 9 اسفند 1401 - 15:58

سفیر عربستان سعودی در یمن با معاون وزیر خارجه روسیه دیدار و درباره تحولات یمن و تلاش برای برقراری آتش‌بس در این کشور گفت‌وگو کرد.

العالم - عربستان سعودی

«محمد آل جابر» سفیر عربستان سعودی در یمن دوشنبه شب (دیشب) در مسکو با «میخائیل بوگدانوف» معاون وزیر خارجه روسیه دیدار و درباره تحولات یمن گفت‌وگو کرد.

دو طرف در این دیدار اوضاع نظامی، سیاسی و انسانی یمن و تلاش‌های صورت گرفته برای برقراری آتش‌بس جهت دستیابی به راه‌حل فراگیر بحران در این کشور را بررسی کردند.

سفارت روسیه در یمن در بیانیه‌ای اعلام کرد که دو طرف در این دیدار به تبادل دیدگاه درباره اوضاع نظامی، سیاسی و انسانی یمن پرداخته و اتخاذ تدابیری از سوی عربستان سعودی برای اجرای گفت‌وگوی سیاسی گسترده در یمن درباره مسائل مربوط به حل‌وفصل فراگیر در این کشور را ضروری خواندند.

به نوشته وبگاه «الخلیج اونلاین»، در بیانیه سفارت روسیه آمده است: «آل جابر به تشریح تلاش‌های عربستان سعودی برای تضمین آتش‌بس پایدار و اجرای برنامه‌های توسعه اقتصادی در یمن پرداخت».

بوگدانوف بر حمایت از تصمیمات عربستان سعودی برای برقراری ثبات در یمن و پیدا کردن راهکار قابل قبول جهت حل بحران این کشور تأکید کرد.

سفیر عربستان سعودی در یمن نیز گفت که در دیدار با مقام روسی، تلاش‌های سیاسی، اقتصادی، امنیتی و تلاش برای برقراری آتش‌بس و دستیابی به راه‌حل سیاسی فراگیر و پایدار را بررسی کرده است.

پربیننده ترین خبرها