شمار قربانیان غرق قایق مهاجران در آب‌های ایتالیا به 64 نفر رسید

شمار قربانیان غرق قایق مهاجران در آب‌های ایتالیا به 64 نفر رسید
سه شنبه 9 اسفند 1401 - 17:52

تاکنون 80 نفر از حادثه غرق قایق مهاجران در آب‌های ایتالیا جان سالم به در برده اند.

العالم - اروپا

به گزارش شبکه خبری العالم به نقل از رویترز، امدادگران روز سه‌شنبه جسد مردی را از دریا بیرون کشیدند؛ موضوعی که تعداد قربانیان غرق یک قایق مهاجران در نزدیکی سواحل جنوبی ایتالیا را به دست‌کم 64 نفر از جمله حدود 14 کودک افزایش داد.

روکو مورتاتو، یکی از اعضای تیم غواصی آتش‌نشانی ایتالیا گفت: «ما به جستجوی سطح دریا تا زمانی که مطمئن شویم همه را پیدا کرده ایم ادامه خواهیم داد.»

از زمان غرق شدن قایق بادبانی در اوایل روز یکشنبه در دریا در نزدیکی Steccato di Cutro، یک استراحتگاه ساحلی در سواحل شرقی کالابریا، 80 نفر نجات یافته اند. این قایق از بندر ازمیر در غرب ترکیه حرکت خود را آغاز کرده بود.

امدادگران گفتند بیشتر مهاجران از افغانستان و همچنین از کشورهایی از جمله ایران، سومالی و سوریه آمده اند.

وزارت خارجه پاکستان اعلام کرد 20 شهروند پاکستانی در این قایق حضور داشتند که 16 نفر از آنها جان سالم به در بردند اما چهار نفر مفقود هستند.

این فاجعه به بحث در مورد مهاجرت در اروپا و ایتالیا دامن زده است، جایی که قوانین جدید سختگیرانه دولت راست‌گرا برای موسسات خیریه و نجات مهاجران، انتقاد سازمان ملل و سایر نهادها را برانگیخته است.

جورجیا ملونی، نخست وزیر ایتالیا روز دوشنبه در مصاحبه ای گفت که به نهادهای اتحادیه اروپا نامه نوشته و خواستار اقدام فوری این اتحادیه برای توقف سفرهای قایق‌های مهاجران به منظور جلوگیری از مرگ و میر بیشتر شده است.

او به تلویزیون RAI گفت: «هر چه تعداد افراد بیشتری در این مسیر حرکت کنند، خطر مرگ بیشتر خواهد بود. تنها راه برای مقابله جدی با این موضوع با در نظر گرفتن ضوابط انسانی، توقف خروج آنهاست.»

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها