شمار تلفات قایق غرق‌شده مهاجران در سواحل ایتالیا به 61 نفر رسید/ مشاهده جسد چند کودک در میان قربانیان

شمار تلفات قایق غرق‌شده مهاجران در سواحل ایتالیا به 61 نفر رسید/ مشاهده جسد چند کودک در میان قربانیان
دوشنبه 8 اسفند 1401 - 12:31

دست‌کم 80 نفر از این حادثه جان سالم به در بردند اما هنوز ده‌ها مهاجر مفقود هستند.

العالم ـ اروپا

بنابر گزارش رویترز، مقامات ایتالیایی روز دوشنبه اعلام کردند تعداد قربانیان غرق یک قایق مهاجران در نزدیکی سواحل جنوبی این کشور به 61 نفر افزایش یافته است.
مانوئلا کورا، یکی از مقامات دولتی ایالتی به رویترز گفت: پس از برخورد یک قایق بادبانی چوبی حامل مهاجران به اروپا در اوایل روز یکشنبه با صخره‌هایی در نزدیکی استکاتو دی کاترو، یک استراحتگاه ساحلی در سواحل شرقی کالابریا، جسد جدیدی در دریا پیدا شد که آمار قربانیان این حادثه تلخ را به 61 نفر می‌رساند. جسد چند کودک نیز در میان قربانیان مشاهده شده است.
دست‌کم 80 نفر از این حادثه جان سالم به در بردند. اما با توجه به گزارش‌های بازماندگان مبنی بر اینکه قایقی که هفته گذشته از ترکیه حرکت کرده بود حدود 170 نفر را حمل می کرد، بیم آن می‌رود ده ها نفر دیگر نیز در این حادثه جان خود را از دست داده باشند.
جوزپه لاروسا، یک بازرس آتش‌نشانی، در این خصوص گفت اولین گروه امدادی که به محل حادثه رسیدند، با صحنه‌های ناراحت‌کننده ای مواجه شدند زیرا جسد چند کودک در میان قربانیان مشاهده شد و اجساد کشته‌شدگان دارای خراش‌ها و زخم‌هایی بود که گویی سعی کرده‌اند برای نجات خود به قایق آویزان شوند.
ماتئو پیانتدوسی، وزیر کشور ایتالیا، که متولی اصلی مقابله با مهاجرت در ایتالیا است، از محل حادثه بازدید و با مقامات محلی در کروتونه دیدار کرد. او در یک کنفرانس خبری تاکید کرد راه حل این معضل، مسدود کردن گذرگاه‌های مهاجران در مبدأ حرکت آنهاست.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها