پشت پرده اهداف آمریکا از فشار به اعراب علیه سوریه

پشت پرده اهداف آمریکا از فشار به اعراب علیه سوریه
چهارشنبه 10 اسفند 1401 - 14:59

خبر: ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: "آمریکا جامعه جهانی را تشویق و ترغیب می کند که کمک رسانی به مناطق زلزله زده سوریه نباید با از سرگیری روابط با این کشور همراه باشد. ما بر این عقیده ایم که می توان نیازهای انسانی ملت سوریه را بدون افزایش سطح روابط با سوریه، تامین کرد".

تحلیل:

ـ چه کسی آمریکا را به عنوان طرف تعیین کننده ماهیت روابط میان اعراب و سوریه تعیین کرده است؟ چه کسی به این کشور اجازه داده کشورهای عربی را در صورت افزایش سطح روابط خود با سوریه، تهدید کند؟ در حالی که می بینیم این کشور، اعراب را برای عادی سازی روابط خود با رژیم صهیونیستی تحت فشار قرار می دهد... آیا این رویکرد آمریکایی ها در برخورد با کشورهای عربی به جز "زورگویی" تعبیر دیگری دارد؟

ـ برخی بر این عقیده اند که آمریکا با بازگشت اعراب به سوریه مخالف است؛ زیرا نقش ننگین واشنگتن در تشدید بحران سوریه از طریق اعمال محاصره بی رحمانه علیه ملت سوریه، سرقت نفت و محصولات زراعی و فروش آنها به ترکیه، تلاش برای تجزیه این کشور و فراهم کردن زمینه انتقال گروه های تروریستی به سوریه و ارسال سلاح و ناکام گذاشتن تمام تلاشها برای بازگشت امنیت و ثبات به سوریه را فاش خواهد کرد.

ـ عربها و تمام کشورهای جهان اما به خوبی می دانند که جنایت های آمریکا فقط محدود به سوریه نمی باشد تا دولت آمریکا از فاش شدن جنایت هایش در سوریه ترس و هراس داشته باشد. آمریکا مستقیما در قتل میلیون ها نفر در ژاپن و ویتنام و آمریکای لاتین، فلسطین، عراق، یمن و افغانستان دست دارد. و این علاوه بر قتل 20 میلیون نفر از بومیان آمریکاست.

ـ ترس و نگرانی آمریکا از این است که کشورهای عربی از زلزله مرگباز اخیر در سوریه به عنوان راهی برای کنار گذاشتن "نقشه آمریکایی ـ اسراییلی علیه سوریه" استفاده کنند، به ویژه پس از آنکه برای آنها محرز شده که این نقشه واشنگتن موجودیت سوریه را هدف گرفته است تا فقط و فقط منافع "اسرائیل" تامین گردد. این نقشه محدود به سوریه نمی باشد بلکه منافع رژیم صهیونیستی در گرو تجزیه و تخریب تمام کشورهای عربی است.

پربیننده ترین خبرها