وحیدی: گزارشی از ماده سمی برای مسمومیت دانش آموزان نداشتیم

وحیدی: گزارشی از ماده سمی برای مسمومیت دانش آموزان نداشتیم
چهارشنبه 10 اسفند 1401 - 16:38

وزیر کشور گفت: براساس بررسی ها عامل خاصی را هنوز پیدا نکرده ایم که بگوییم ماده خاصی بوده که در نتیجه آن چنین اتفاقاتی افتاده است.

العالم _ ایران / سیاسی

احمد وحیدی وزیر کشور امروز چهارشنبه (۱۰ اسفند) در مورد مسمومیت‌های دانش‌آموزان گفت: پیرو حوادث اخیر در مورد مسمومیت دانش آموزان در خدمت برخی مسئولان بودیم.

وی افزود: درصد بالایی از آنچه که تحت عنوان عارضه مطرح شده بود بالای نود درصد مربوط به عوامل خارجی نبوده است و بیشتر نگرانی هایی که بوده، این است که براثر طرح این موضوع پیش آمده است .

وحیدی در ادامه گفت: کسانی هم که علایمی مثل سردرد داشتند و به بیمارستان رفتند غالب آنها در ساعات اولیه بدون نیاز به درمان خاصی مرخص شدند و تقریبا ده نفر بیشتر نگهداری شدند.

وحیدی در مورد عوامل این ماجرا گفت: براساس بررسی ها عامل خاصی را هنوز پیدا نکرده ایم که بگوییم ماده خاصی بوده که در نتیجه آن چنین اتفاقاتی افتاده است.

در ادامه نشست مشترک وزیر کشور و وزیر آموزش و پرورش درباره مسمویت های دانش آموزان توضیحاتی درباره نحوه پیگیری این مسئله اعلام شد.

نوری وزیر آموزش و پرورش گفت: مرجع واحدی برای همگرایی دستگاههای مختلف برای بررسی این موضوع در نظر گرفته شد و مسوولیتش به برادرمان آقای وحیدی وزیر محترم کشور سپرده شد. بلافاصله جلسه برگزار شد و تمامی دست اندرکاران خاصه وزارت بهداشت و آموزش و پرورش و استانداران محترم در این جلسه حاضر بودند.

وزیر آموزش و پرورش افزود: همانطور که دکتر وحیدی فرمودند بخش اعظم این موضوع ناشی از زمینه های ایجاد جو روانی در جامعه دانش آموزان و مخصوصا خانواده ها بوده است و خواهشی که ما داریم این است که رسانه به عنوان یکی از عناصر تربیتی بیشتر تلاش کنند تا این فضا تلطیف شود و آرامش برقرار بشود تا ما بتوانیم جریان تعلیم و تربیت را آنگونه که باید پیش ببریم.

نوری گفت: ما به دنبال این هستیم تا جاماندگی تعلیم و تربیت را از دوران کرونا جبران کنیم.

پربیننده ترین خبرها