غافلگیری در کرانه باختری؛ مقابله با دشمن تا آخرین نفس

غافلگیری در کرانه باختری؛ مقابله با دشمن تا آخرین نفس
پنج‌شنبه 11 اسفند 1401 - 13:48

کرانه باختری شاهد تحرکات گسترده مقاومت و اقدامات غافلگیر کننده در مقابله با تجاوزات رژیم صهیونیستی است که آخرین آن، هجوم به اردوگاه «عقبه جبر» در اریحا در تلاش برای دستیابی به عاملان عملیات حواره بود زیرا این شهر اهمیت جغرافیایی و امنیتی فراوانی دارد و نقطه ضعفی در قلب شهرک های صهیونیست نشین محسوب می شود.

العالم - فلسطین اشغالی

رهبران فلسطینی معتقدند که اقدامات مقاومت فلسطینی در کرانه باختری به اعتراف خود دشمن اسرائیلی، به تدریج در حال شدت گرفتن است، واقعیتی که هم در نابلس مشاهده می شود و هم در جنین، طولکرم و قدس اشغالی.

آنها با تاکید بر اینکه پاسخ مقاومت ناشی از تشدید جنون آمیز اقدامات ستیزه جویانه شهرک نشینان در تجاوز به فلسطینیان است، خاطرنشان کردند: صحنه های رخ داده بسیار شبیه صحنه هایی است که از اقدامات و اظهارات نژادپرستانه نازی ها در ذهن ها بر جای مانده است که نشان دهنده کینه، تنفر و تحریک علیه فلسطینان در مناطق کرانه باختری است.

برای مثال می توان به توییت یکی از وزیران اسرائیلی اشاره کرد که نوشته بود حواره باید نیست و نابود شود و نیز اظهارات دیگری درمورد حمله به فلسطینی ها با تانک و هواپیما که نشان از جنون دارد.

رهبران فلسطینی تصریح کردند که این رفتار علنی صهیونیست ها، صرفا رفتار شهرک نشینان خشمگین نیست، بلکه سیاستی است که آنان در برنامه های انتخاباتی خود مطرح کردند که یکی از این برنامه ها، حل مناقشه از طریق تبدیل کردن منطقه به جهنم برای فلسطینیان است. این رهبران هشدار دادند که چنین سیاستی عواقب وخیمی به دنبال دارد از جمله مقاومت مسلحانه و مقاومت مردمی در مقابل ارتشی متشکل از شهرک نشینان خطرناک.

متخصصان امور اسرائیل نیز بر این باورند که درگیری میان مبارزان فلسطینی و نیروهای اشغالگر نشان می دهد که کرانه باختری از زمان نبرد سیف القدس تا کنون شاهد صحنه هایی انقلابی بوده است که در آن مقاومت و در رأس آن گروه های مسلح، تا آخرین نفس با دشمن مقابله می کنند.

آنها تصریح کردند که هرگاه اشغالگران تعدادی از مبارزان فلسطینی را ترور یا دستگیر کردند، واکنش های جسورانه منحصر به فردی در شهرهای فلسطینی مشاهده می شود و فلسطینیان به طور گسترده از این مبارزان حمایت می کنند. این در حالی است که شکست دشمن در دستگیری مبارزان فلسطینی در اریحا به این معنی است که این شهر بار دیگر وارد خط رویارویی با ارتش اسرائیل شده است، حال آنکه دستگاه های امنیتی اسرائیل یک ماه پیش آن را در جدول کاری خود در نظر نمی گرفتند زیر ا پر از شهرک نشینان است.

در همین حال رهبران جبهه دموکراتیک برای آزادی فلسطین تأکید کردند که نوار غزه از تحولات در صحنه فلسطین دور نیست و این در حالی است که آمریکا و اسرائیل بسیار تلاش کرده اند تا غزه را از دیگر مناطق فلسطینی جدا کنند یا دست کم آن را از این تحولات دور نگه دارند.

آنها تاکید کردند که تجاوزات شهرک نشینان در حواره، بورین و قدس، موجب بسیج عمومی فلسطینیان و به خشم آمدن سراسر مناطق فلسطینی از جمله داخل مناطق اشغالی 48 و درگیری ساکنان این مناطق با نیروهای اشغالگر شد.

پربیننده ترین خبرها