نیروهای مقاومت فلسطین چگونه به تجاوزات حواره پاسخ خواهند داد؟

نیروهای مقاومت فلسطین چگونه به تجاوزات حواره پاسخ خواهند داد؟
سه شنبه 9 اسفند 1401 - 16:30

برخی کارشناسان و ناظران بر این باورند که هیچ چیز نه کشتار، نه حملات و نه تخریب و سوزاندن خانه ها، که در حواره اتفاق افتاد و شاهد واکنش قهرمانانه مردم فلسطین در عملیاتی بود که باعث شد دشمن عقلش را از دست دهد، نمی تواند مانع از مقاومت فلسطینیان در برابر آزادی سرزمینشان شود.

العالم نظرکده

یکی از رهبران جنبش جهاد اسلامی گفت: عملیات اریحا نشان داد که مقاومت مردم فلسطین فراتر از همه موانع و اقدامات رژیم اشغالگر اسرائیل، کشورهای عربی عادی ساز و آمریکاست و پاسخی طبیعی به تجاوزات وحشیانه ای است که اشغالگران علیه فلسطینی ها انجام داده اند.

این رهبران افزودند: خشونت و تروریسم اساس اقدامات صهیونیست‌هاست و تجاوز وحشیانه به حواره گواه روشنی است که رژیم اشغالگر به قیمت خون فلسطینیان زندگی می‌کند و خشونت دولت "نتانیاهو" بخشی از طرح اخراج فلسطینی ها از کرانه باختری و مبنایی برای تبدیل آن به شهرک‌های صهیونیستی است.

یکی از رهبران جنبش جهاد اسلامی با تاکید بر اینکه مقاومت فلسطین و اتاق عملیات مشترک نوار غزه، از نزدیک حوادث کرانه باختری و قدس اشغالی را دنبال می کند تاکید کرد، با تقویت وحدت میدانی و وحدت میان جناح‌های مقاومت فلسطینی باید با تروریسم مستمر اسرائیل علیه مردم فلسطین مقابله کرد.

این رهبران با اشاره به این که نشست امنیتی عقبه شکست خورده است و هماهنگی امنیتی تشکیلات خودگردان فلسطین و رژیم اشغالگر اسرائیل حتی در صورت بازگشت بی فایده است، خاطرنشان کردند که وضعیت بسیار بحرانی است و مقاومت برای آن و بیرون راندن اشغالگران آماده شده است.

ناظران امور اسرائیل نیز به نوبه خود می گویند که حمله به الحواره یک عملیات از پیش برنامه ریزی شده و بر اساس طرح «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر اسرائیل است که تلاش می کند، شهرک نشینان را بهانه ای برای مقابله با مردم فلسطین قرار داده است.

ناظران بر این باورند که با توجه به تشدید تنش‌های صهیونیست‌ها بر چند جبهه موازی در سرزمین‌های فلسطینی، از جمله شکنجه اسرا، طرح‌های شهرک‌سازی، عملیات ترور و حمله به مسجد الاقصی مبارک، عملیات بزرگ ماه مبارک رمضان در قدس اشغالی انجام خواهد شد.

آنها معتقدند وضعیت فلسطین مستلزم آن است که نیروها، تشکل ها و تشکیلات خودگردان فلسطین مواضع خود را برای مقابله با خطرات قریب الوقوع تغییر دهند و فلسطینی های کرانه باختری اشغالی در تمامی زمینه ها برای رویارویی با چالش ها آمادگی دارند.

ناظران مسئله اسرائیل افزودند: فشار زیادی از سوی رژیم اشغالگر، آمریکا و برخی کشورهای عربی بر تشکیلات خودگردان وارد می شود، بنابراین نیروهای مقاومت باید این فشار را با فشار متقابل دفع کنند.

برخی رهبران حماس نیز معتقدند عملیات کرانه باختری پاسخی طبیعی به مقاومت مردم فلسطین برای ممانعت از ادامه خونریزی اشغالگران است.

رهبران حماس خاطرنشان کردند حمایت مردمی از مقاومت تمام محاسبات اشغالگران را برهم زد، زیرا آنها بر این باور بودند که نسل جدید فلسطینی به مقاومت اعتقادی ندارد

این رهبران تاکید می کنند که تجاوز شهرک نشینان به الحواره تصویر واقعی صهیونیست ها اعم از کشتار، جنایات ، آتش زدن روستاها و قتل عام را نشان داد

رهبران حماس معتقدند عملیات اریحا چالشی در برابر تجاوزات اسرائیل است که جنایات آنان علیه مردم فلسطین نمی تواند آنها را بترساند و مقاومت از پاسخگویی در زمان و مکان مناسب منصرف نشده و نخواهد بود.

این رهبران، نشست امنیتی عقبه را انحراف از اجماع ملی فلسطین می دانند و اینکه گروههای مقاومت فقط، می توانند عامل بازدارندگی اشغالگران باشند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها