افتتاح پروژه‌های دولت در بوشهر با حضور رئیس‌جمهور/ بهره‌برداری از فاز ۱۴ پارس جنوبی

افتتاح پروژه‌های دولت در بوشهر با حضور رئیس‌جمهور/ بهره‌برداری از فاز ۱۴ پارس جنوبی
پنج‌شنبه 11 اسفند 1401 - 11:56

پالایشگاه فاز ۱۴ پارس جنوبی به عنوان ایرانی‌ترین فاز این مجتمع گازی با حضور رئیس جمهور به صورت رسمی افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

العالم - ایران / سیاسی

سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنبه (۱۱ اسفند) در بدو ورود به عسلویه در گفت‌وگو با خبرنگان یکی از ظرفیت های مهم استان بوشهر را نیروی انسانی کارآمد عنوان کرد .

وی همچنین با بیان اینکه طی یک سال گذشته کارهای ماندگاری در این استان انجام شده است، این نکته را نیز یادآور شد که در این دور از سفر ، مصوبات سفر اول در دستور کار قرار دارد و پیگیری می کنیم که مصوبات سفر قبل به چه نتایجی رسیده است.

رییسی خاطرنشان کرد : در دور اول سفر به استان بوشهر به دلیل شرایط کرونایی، نتوانستیم خدمت مردم باشیم و به مناطق مختلف سفر کنیم اما این سفر را طولانی‌تر کردیم تا بیشتر در خدمت مردم باشیم.

وی افزود: در این سفر علاوه بر دیدارهای کاری و بازدید از پروژه‌ها ، دیدارهای مردمی را هم در دستور کار قرار داده ایم.

رییس جمهور کشورمان اضافه کرد : از مسئولان استان و امام جمعه بوشهر، نمایندگان مجلس و نخبگان استان بوشهر نظرسنجی شده است تا اولویت‌های استان شناسایی شود.

افتتاح فاز ۱۴ پارس جنوبی

رئیس جمهور در نخستین برنامه خود در این سفر با حضور در منطقه پارس جنوبی در عسلویه، پالایشگاه فاز ۱۴ این مجتمع عظیم گازی را به صورت رسمی افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار داد.


با بهره‌برداری از این فاز روزانه ۵۰ میلیون متر مکعب گاز شیرین، ۲۹۰۰ تن LPG, گوگرد به میزان ۴۰۰ تن، ۷۷ هزار بشکه میعانات گازی و سالانه یک میلیون تن اتان جهت خوراک واحدهای پتروشیمی تولید می‌شود.طراحی و مهندسی‌، نصب و اجرا و راه‌اندازی فاز ۱۴ پالایشگاه پارس جنوبی ۱۰۰ درصد ایرانی و با محوریت شرکت‌های تابعه وزارت صنعت، معدن و تجارت در شرایط سخت تحریمی اجرایی شده است.

بیان دغدغه‌های کارگران پارس جنوبی در گفت‌وگوی بی‌واسطه با رئیس‌جمهور

رئیس‌جمهور در دیدار صمیمانه با کارگران پارس جنوبی با تاکید بر اینکه حق بیمه هیچ کارگری نباید ضایع شود، گفت: پیشرفت کارها مهم است و باید از منابع منطقه بهره‌مند شد اما پیمانکاران باید حقوق کارگران را رعایت کنند. زمینه جذب دو هزار کارگر در این منطقه وجود دارد، بنابراین نگرانی در خصوص امنیت شغلی نباید وجود داشته باشد.

کارگران هم در گفت‌وگوی صمیمانه با رئیس‌جمهور از نگرانی خود در خصوص امنیت شغلی و از عدم انطباق حق بیمه با مدت زمان خدمت خود گفتند.

رئیس

بازدید رئیس جمهور از پروژه «ایران ال‌ان‌جی» در پارس جنوبی

رئیس جمهور در ادامه برنامه‌های اولین روز سفر، از فرآیند تکمیل پروژه «ایران ال‌ان‌جی»، پروژه مایع‌سازی گاز طبیعی ایران بازدید کرد و با توضیحات مدیران این پروژه در جریان آخرین وضعیت احداث آن قرار گرفت.


این پروژه در ۲۰۰ هکتار مساحت با۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی، شامل دو ردیف عملیاتی تولید ال‌ان‌جی و به ظرفیت کل سالیانه ۱۰,۸ میلیون تن می‌باشد که علاوه بر ال‌ان‌جی محصولات دیگری از قبیل ال‌پی‌جی، میعانات گازی و سولفور نیز تولید می‌کند. خوراک کارخانه ایران ال‌ان‌جی از میدان گازی پارس جنوبی تامین خواهد شد.
در این پروژه همچنین پیش‌بینی افزایش ظرفیت تا چهار ردیف عملیاتی نیز وجود دارد.
به گفته مدیران این پروژه ۵ مخزن ال‌ان‌جی و ال‌پی‌جی آن تا پایان تابستان سال آینده مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.
این پروژه با سرمایه‌گذاری ۲ میلیارد دلاری از سال ۹۲ تا قبل از شروع به کار دولت سیزدهم راکد مانده بود.
رئیس جمهور در جریان بازدید از این پروژه به صورت بی‌واسطه و صمیمی با تعدادی از کارگران شاغل در آن گفتگو کرد و وضعیت کاری و معیشتی آنان را جویا شد.

در حال تکمیل ...

پربیننده ترین خبرها