دیدار هیات پارلمانی ایران با استاندار حلب

دیدار هیات پارلمانی ایران با استاندار حلب
پنج‌شنبه 11 اسفند 1401 - 19:14

هیاتی از گروه دوستی پارلمانی ایران و سوریه که به ریاست عباس گلرو، معاون رئیس این گروه به دمشق سفر کرده است ،امروز (پنجشنبه)با حسین دیاب ،استاندار حلب دیدار و رایزنی کرد.

العالم - ایران

هیات پارلمانی ایرانی در این دیدار ضمن ابراز همدردی با زلزله زدگان، جان باختن تعداد زیادی از شهروندان سوری در زلزله اخیر را تسلیت گفت.

هیات ایرانی همچنین بر حمایت خود از مردم سوریه، تداوم همکاری های دوجانبه و تقویت روابط دوستانه در راستای مقابله با چالش های مشترک تاکید کرد.

استاندار حلب نیز در این دیدار با اشاره به عمق روابط تاریخی دو ملت ایران و سوریه، از ایستادگی و حمایت های ایران در جنگ با تروریسم تقدیر و خاطرنشان کرد که محور مقاومت در مقابل تروریسم پیروز شد.

وی همچنین از حمایت کشورهای دوست سوریه در مرحله احیا و بازسازی تقدیر و تشکر کرد.

هیات پارلمانی ایرانی به ریاست عباس گلرو روز گذشته (چهارشنبه) نیز با فیصل المقداد، وزیر خارجه سوریه دیدار و رایزنی کرد.

گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و سوریه برای آگاهی از روند کمک رسانی به مردم زلزله زده سوریه و همچنین اجرایی کردن توافقات همکاری دو کشور به ویژه همکاری های اقتصادی صبح روز چهارشنبه وارد دمشق شد.

نایب گروه دوستی ایران و سوریه در مجلس شورای اسلامی در بدو ورود به فرودگاه بین‌المللی دمشق به خبرنگار خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) گفت که سفر هیات پارلمانی ایران به دمشق به منظور آگاهی از روند امدادرسانی به مناطق زلزله زده سوریه و کمک به تقویت و توسعه روابط مشترک پارلمانی دوکشور و تلاش برای فعال‌سازی قراردادهای همکاری تهران و دمشق به ویژه در زمینه اقتصادی انجام شده است.

گلرو اظهار داشت: مجلس شورای اسلامی ایران و مجلس سوریه طی دو سال گذشته جلسات مشترک زیادی برای توسعه کار پارلمانی برگزار کردند و در این سفر، این موضوع پیگیری و درباره تقویت روابط بین دو طرف با مقامات سوریه گفت و گو خواهد شد.

همچنین «هیفا جمعه» نایب رئیس گروه دوستی سوریه و ایران در پارلمان سوریه اظهار داشت که ایران انواع حمایت‌ها را از مردم سوریه انجام داده و هیات‌ها و کمک‌های امدادی را برای زلزله زدگان سوریه ارسال کرده است و دو طرف علاقه‌مند به توسعه و تقویت روابط پارلمانی هستند.

هیات ایرانی در بدو ورود به فرودگاه دمشق مورد استقبال «مهدی سبحانی» سفیر ایران در سوریه و تعدادی از نمایندگان مجلس سوریه قرار گرفت.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها