شعبان: دمشق مایل به برقراری روابط با همه کشورهای عربی است

شعبان: دمشق مایل به برقراری روابط با همه کشورهای عربی است
پنج‌شنبه 11 اسفند 1401 - 14:54

بثینه شعبان، مشاور ویژه ریاست جمهوری سوریه با تاکید بر گرایش مثبت عربی به سمت سوریه گفت دمشق از برقراری رابطه با همه کشورهای عربی استقبال می کند و بشار اسد رئیس جمهور همچنان به داشتن روابط خوب با کشورهای عربی معتقد است زیرا سرنوشت عرب ها یکی است.

العالم _ سوریه

شعبان در گفت و گو با شبکه روسیا الیوم گفت: فاجعه زلزله ای که سوریه را لرزاند، نشان داد که 12 سال جنگ تروریستی علیه مردم سوریه، تأثیری بر همزیستی، همبستگی، شفقت و وطن دوستی آنها نداشته است زیرا سوری ها از سراسر کشور و نیز سوری های مقیم خارج به کمک آسیب دیدگان شتافتند و هنوز هم در حال ارائه کمک هستند.

شعبان افزود: زلزله باعث تحرک عربی هم شد، زیرا بیشتر کشورهای عربی در ارسال کمک به سوریه شرکت کردند و این به ما نشان می دهد که مردم عرب در وجدان و ضمیر خود مردمی هستند که یکدیگر را دوست دارند و این، در پیوندهای مشترک از جمله زبان، تاریخ و احساسات ریشه دارد. در سطح بین المللی هم متحدان ما برای ارسال کمک بسیج شدند اما آنچه قابل تأمل و تاسف است، ادعاهای بشردوستانه غرب و نگرانی دروغین آنها درمورد جان و حقوق بشر است زیرا غربی ها در این آزمون انسانیت و در برابر مردم آسیب دیده سوریه، به شدت سقوط کردند.

پربیننده ترین خبرها