محاصره اردوگاه «حواره» در جنوب نابلس ۵ روزه شد

محاصره اردوگاه «حواره» در جنوب نابلس ۵ روزه شد
پنج‌شنبه 11 اسفند 1401 - 21:48

فلسطینی‌ها در استان «اریحا» در شرق کرانه باختری در عزای یک شهید فلسطینی دست به اعتصاب سراسری زدند، همزمان اردوگاه حواره پنج روز است که در محاصره صهیونیست‌ها به سر می‌برد.

العالم - فلسطین اشغالی

مقاومت فلسطینی‌ها در برابر اشغالگری رژیم صهیونیستی روز به روز ابعاد جدیدی به خود می‌گیرد، از مقابله مسلحانه تا اعتصاب و اعتراض مدنی، همه اقشار در فلسطین به گونه‌ای در حال مقاومت هستند.

در این میان استان «اریحا» و مناطق دره اردن در شرق کرانه باختری امروز (پنج شنبه) شاهد اعتصاب سراسری در بزرگداشت شهید «محمود جمال حمدان» (۲۲ ساله) روز گذشته در اردوگاه «عقبه» به شهادت رسید، بود.

همه مغازه‌ها در شهر اریحا و روستاها و اردوگاههای اطراف بسته بوده و مدارس و مؤسسات آموزشی نیز تعطیل کردند. گفتنی است که شهر اریحا از سه روز پیش در محاصره نظامیان اشغالگر صهیونیستی بود و تازه شب گذشته معابر ورودی و خروجی شهر بازگشایی شد.

در این خصوص یک منبع محلی به وبگاه العربی الجدید گفت که نظامیان صهیونیست برای یافتن «محمود جمال حمدان» عامل عملیات روز دوشنبه که منجر به هلاکت یک شهرک‌نشین شده بود، شهر اریحا را در محاصره قرار داده بودند و شب گذشته پس از شهادت محمود حمدان، معابر ورودی و خروجی شهر را باز کردند.

به گفته خانواده این شهید، پیکر او همچنان در اسارت صهیونیست‌هاست و نظامیان اشغالگر همچنان در اردوگاه «عقبه» حضور دارند.

از سوی دیگر نظامیان اشغالگر قدس برای پنجمین روز متوالی ورودی و خروجی‌های اردوگاه «حواره» در جنوب نابلس واقع در شمال کرانه باختری را مسدود کرده و مانع تردد فلسطینی‌ها شدند. آن‌ها همچنین در اطراف اردوگاه اقدام به برپایی مراکز ایست و بازرسی کرده و بر فراز ساختمان‌های بلند در اردوگاه نیز پست دیده‌بانی گذاشته‌اند. صهیونیست‌ها همچنین مانع بازگشایی مغازه‌های خیابان اصلی اردوگاه شدند.

محاصره اردوگاه پس از آن آغاز شد که روز یکشنبه گذشته شهرک‌نشینان صهیونیست با یورش به این اردوگاه اقدام به آتش زدن دهها خانه و مغازه و تخریب خودروها کردند و فلسطینی‌ها به مقابله برخواسته و دو صهیونیست را به هلاکت رساندند.


آثار یورش شهرک‌نشینان صهیونیست به اردوگاه حواره

در این راستا «بتسلئیل اسموتریچ»، وزیر دارایی رژیم صهیونیستی و رهبر حزب راستگرای افراطی «صهیونیزم مذهبی» گفته است که باید اردوگاه «حواره» با خاک یکسان شده و به طور کامل تخریب شود.

مقاومت قلسطینی‌ها در حالی است که طبق آخرین آمار از ابتدای سال جاری میلادی ۶۷ فلسطینی به شهادت رسیده‌اند که از بین آن‌ها ۱۳ نفر کودک و چهار شهید دیگر مسن هستند. آماری که طی ۲۰ سال اخیر بی سابقه است.

همچنین کرانه باختری و قدس اشغالی همچنان ناآرام است و نظامیان و شهرک‌نشینان صهیونیست هر لحظه امکان حمله شهادت‌طلبانه فلسطینی‌ها را می‌دهند، به طوریکه در ۲۴ ساعت گذشته فلسطینی‌ها دست به ۳۳ اقدام مقاومتی و عملیات فردی زده‌اند.

به نوشته وبگاه عرب۴۸، این عملیات‌های فردی شامل پنج مورد تیراندازی با سلاح گرم، پرتاب بمب‌های دست‌ساز، پرتاب سنگ و مقابله با تجاوزات شهرک‌نشینان صهیونیست می‌شود. این درگیری‌ها در ۱۵ منطقه مختلف از جمله مناطق قدس اشغالی، رام‌الله، قلقلیه، نابلس، جنین، اریحا و الخلیل صورت گرفته است.

از سوی دیگر انجمن اسرای فلسطینی امروز (پنجشنبه) از یورش نظامیان اشغالگر صهیونیستی به دهها خانه فلسطینی‌ها در کرانه باختری و قدس اشغالی خبر داد.

طبق گزارش این انجمن، صهیونیست‌ها ۱۷ فلسطینی را در استان‌های مختلف کرانه باختری و قدس اشغالی بازداشت کرده و با خود بردند. همچنین مقامات صهیونیستی حساب‌های بانکی دو اسیر فلسطینی و خانواده‌هایشان را مسدود کردند. این اقدام در راستای فرمان «ایتمار بن گویر» وزیر تندروی امنیت داخلی رژیم صهیونیستی مبنی بر توقیف اموال ۸۷ اسیر فلسطینی صورت گرفته است.

فارس

پربیننده ترین خبرها