حمایت نیکی هیلی از کاندیداتوری ترامپ

حمایت نیکی هیلی از کاندیداتوری ترامپ
جمعه 12 اسفند 1401 - 03:40

نیکی هیلی سفیر ترامپ در سازمان ملل، قول داد در رقابت برای تصاحب پست ریاست جمهوری آمریکا در سال ۲۰۲۴، از دونالد ترامپ رئیس جمهور پیشین این کشور حمایت کند.

العالم-آمریکا

واشنگتن پست پنجشنبه شب نوشت، هیلی سفیر پیشین آمریکا در سازمان ملل متحد و فرماندار کارولینای جنوبی، در گفت و گو با پادکستی به نام "Honestly" این قول را داد.

اظهارات هیلی تنها چند روز پس از آن صورت می‌گیرد که رونا مک‌دانیل رئیس کمیته ملی جمهوری‌خواهان در برنامه «وضعیت کشور» شبکه سی‌ان‌ان گفت که نامزدهای جمهوری‌خواه کاخ سفید در سال ۲۰۲۴ باید متعهد شوند که از نامزد ریاست‌جمهوری این حزب حمایت کنند. او گفت در غیر این صورت، آنها در معرض خطر محرومیت از مرحله مناظره هستند.

جمهوری خواهان نگران هستند که ترامپ با این تعهد موافقت نکند.

ترامپ در ماه گذشته گفت که حمایتش از نامزد حزب جمهوری‌خواه به این بستگی دارد که چه کسی نامزد شود.

وی از دادن قول درباره حضور در همه مناظره‌ها خودداری کرد. امتناع ترامپ در میان جمهوری خواهان وجهه او را بیش از پیش تنزل داده است. زیرا او همچنان به دروغ می‌گوید که در انتخابات ۲۰۲۰ شکست خورد، تقلب گسترده و گسترده‌ای صورت گرفته است.

ترامپ در زمان کاندیداتوری در سال ۲۰۱۶ تعهد وفاداری برای حمایت از نامزد حزب جمهوری خواه امضا کرد، اما سپس آن را پس گرفت.

هیلی که حدود سه دهه از رئیس جمهور جو بایدن و ترامپ جوانتر است، قبلاً متعهد شده بود که در صورت نامزدی ترامپ برای ریاست جمهوری، نامزد این پست نخواهد شد، اما مسیر خود را تغییر داد. ترامپ اندکی پس از انتخابات میاندوره‌ای نوامبر نامزدی خود را اعلام کرد و هیلی در ماه فوریه کمپین خود را آغاز کرد.

هیلی اضافه کرد که نظرش را در مورد نامزدی تغییر داد زیرا "همه چیز تغییر کرد" و دلیل آن خروج بی نظم آمریکا از افغانستان، افزایش تردد غیرقانونی از مرزها و نتایج ضعیف میان دوره‌ای جمهوری خواهان بود.

وی همچنین در پاسخ به این پرسش که آیا او حمله به کنگره و رسوایی ۶ ژانویه را "یک شورش، یک فتنه یا یک کودتا" توصیف می‌کند، هیچ یک از سه گزینه را انتخاب نکرد. بلکه را به عنوان "یک روز غم انگیز در آمریکا" توصیف کرد.

هیلی پیشتر به پولیتیکو گفته بود که ترامپ پس از هجوم حامیانش به ساختمان کنگره برای جلوگیری از تایید پیروزی بایدن ما را نا امید کرد.

وی به پولیتیکو گفت: «وقتی به شما می‌گویم عصبانی هستم، جان کلام را بیان نکرده‌ام. من از این واقعیت که با وجود وفاداری و دوستی ترامپ با مایک پنس، این کار را با او انجام داد، بسیار نا امید هستم

هیلی در این پادکست از رابطه خود با ترامپ دفاع کرد و گفت که گاهی با او موافق بوده و گاهی نه.

وی اضافه کرد: "آیا ما با همه اینگونه رفتار نمی‌کنیم؟ شما در برخی مواقع صد در صد با کسی موافق نیستید و صد در صد از کسی متنفر نیستید. من هم با ترامپ این گونه هستم."

ايرنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها