در نشست مشترک مطبوعاتی با گروسی ؛

اسلامی: سفر گروسی به ایران پیام‌آور روابط حرفه‌ای ایران و آژانس است

اسلامی: سفر گروسی به ایران پیام‌آور روابط حرفه‌ای ایران و آژانس است
شنبه 13 اسفند 1401 - 11:43

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: سفر «رافائل گروسی» مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به ایران، پیام‌آور روابط حرفه ای کاری تهران و آژانس است.

العالم - ایران/سیاسی

محمد اسلامی» رئیس سازمان انرژی اتمی روز شنبه در ابتدای نشست خبری با «رافائل گروسی» مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تاکید کرد: نکته ای که برای ما حائز اهمیت است، این است که ارتباطات و رفت و آمدها و گزارش ها به گونه‌ ای باشد که همواره اعتماد آفرین باشد.

اسلامی افزود : آژانس بین المللی انرژی اتمی باید بتواند وظایف خود را در ارتباط با برنامه هسته‌ای ایران در چارچوب ضوابط پادمان پابرجا و اطمینان بخش نگه دارد.

اسلامی ادامه داد : در هفته‌ای که گذشت ما بیست و نهمین کنفرانس هسته‌ای را که به صورت ملی برگزار شد، در دانشگاه شهید بهشتی برگزار کرده و شب گذشته توافق کردیم که از کنفرانس سی‌ام به بعد کنفرانس ما بین المللی خواهد بود که با مشارکت آژانس بین‌المللی انجام خواهد شد که روایتگری از برنامه هسته‌ای ایران از یک سو و از سمت دیگر ارائه ظرفیت قابل ملاحظه دانشمندان و مراکز علمی و پژوهشی جمهوری اسلامی ایران نیز تاثیرگذار است.

رئیس سازمان انرژی اتمی ادامه داد: شب گذشته سهمیه بانوان ایرانی در ضیافت شام سهم فوق العاده‌ای بود که موجب شگفتی برای گروسی و همکارانشان بود که این همه تعداد بانوان فرهیخته تأثیرگذار در حوزه هسته‌ای فعالیت می‌کنند.

رئیس سازمان انرژی اتمی درباره اینکه آیا توافقی درباره مسائل پادمانی و بیانیه مشترک خواهیم داشت، گفت: در گزارش گروسی شناسایی ذره 84 درصد آماده بود نه غنی‌سازی 84 درصد. درباره سه مکان، الگویی را در سفرم به آژانس با گروسی توافق کرده بودیم همان را دنبال می ‌کنیم. اینها ادامه دارد و در قالب یک الگوی تعاملی آن را به سمت حل‌وفصل می‌بریم و الان همکاران در حال گفت‌وگو هستند.

رافائل گروسی روز جمعه وارد فرودگاه مهرآباد تهران شد و مورد استقبال رسمی «بهروز کمالوندی» سخنگو و معاون امور بین‌الملل، حقوقی و مجلس سازمان انرژی اتمی قرار گرفت.

پربیننده ترین خبرها