حزب‌الله: تسلیم طرح فتنه نخواهیم شد

حزب‌الله: تسلیم طرح فتنه نخواهیم شد
شنبه 13 اسفند 1401 - 21:56

عضو شورای مرکزی حزب‌الله لبنان در سخنانی با اشاره به پیچیده‌تر شدن بحران اقتصادی و سیاسی کشورش در پی توطئه‌های خارجی با همدستی طرف‌های داخلی، گفت که حزب‌الله هیچگاه تسلیم طرح فتنه این طرف‌ها نخواهد شد و اولویت آن نجات لبنان است.

العالم - لبنان

شیخ "نبیل قاووق" عضو شورای مرکزی حزب‌الله لبنان در سخنانی در این باره اظهار داشت: کسانی که گفت‌وگو و اجماع را رد می‌کنند، کشور را به سمت بدترین شرایط سوق می‌دهند و بر کسی پوشیده نیست که کشورهای خارجی مانع از نشست، گفت‌وگو و اجماع لبنانی‌ها می‌شوند.

شیخ قاووق گفت: گفت‌وگو میان لبنانی‌ها و نشستن آنها بر سر میز گفت‌وگو ممنوع است و این مسئله را به خوبی تجربه کرده‌ایم.

وی افزود: کشورهای خارجی که مانع ارتباط و گفت‌وگوی لبنانی‌ها می‌شوند، لبنان را به سمت فروپاشی کامل سوق می‌دهند و هویت این کشورها افشا شده است.

این مقام حزب‌الله در ادامه تاکید کرد: باید به همه این مشکلات پایان داده شود و بزرگ‌ترین اولویت حزب الله عجله برای نجات کشور و کاهش درد و رنج ملت لبنان است.

شیخ قاووق همچنین خاطرنشان کرد: ما همچنان دستان خود را برای همگرایی و گفت‌وگو دراز خواهیم کرد و طرف‌ مقابل باید از این احتمال که ما تسلیم فشارهای خارجی و پروژه فتنه شویم، ناامید شود.

قاووق پیشتر نیز گفته بود: لبنان دیکته‌های خارجی درباره ریاست جمهوری و موضوعات دیگر را برنمی تابد و معادله امروز اجازه دیکته و تحمیل رئیس جمهور از کشورهای منطقه یا جهان را نمی‌دهد. تنها راه حل موجود تسریع در آغاز گفت‌وگو برای دستیابی به اجماع لبنانی- لبنانی است و نه امروز و نه فردا و نه پس فردا هیچ جایگزینی برای اجماع وجود ندارد.

دوران ریاست جمهوری ۶ ساله میشل عون بر لبنان روز دوشنبه (۹ آبان ماه) به پایان رسید.

تداوم خلاء در نهاد ریاست جمهوری لبنان از آن زمان در سایه پافشاری احزاب و جریان‌های سیاسی بر مواضع و نامزدهای خود، پرونده انتخاب رئیس جمهوری جدید این کشور را وارد پیچ و خم شدیدی کرده که تلاش‌ها برای عبور از آن نیاز به توافق یا تغییری در موازنه قوای داخلی دارد.

طولانی شدن بیش از حد خلاء ریاست جمهوری علاوه بر تشدید بحران سیاسی به بحران اقتصادی چند ساله لبنان نیز دامن زده است.

ایرنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها