زلزله تکان دهنده اپوزیسیون ترکیه پس از اعلام نامزد انتخابات ریاست جمهوری

زلزله تکان دهنده اپوزیسیون ترکیه پس از اعلام نامزد انتخابات ریاست جمهوری
سه شنبه 16 اسفند 1401 - 12:05

شش حزب مخالف حزب حاکم ترکیه رسماً «کمال قلیچدار اوغلو» را به عنوان نامزد ریاست جمهوری برای انتخابات آتی معرفی کردند.

العالم - ترکیه

در ابتدا به نظر می رسید که پس از جدایی مرال آکشنر، رهبر حزب خوب، زلزله ای در ائتلاف مخالفان ترکیه رخ داده است اما وی پس از گذشت 48 ساعت به میز ائتلاف ملت بازگشت.

کمال قلیچداراوغلو، نامزد ائتلاف مخالفان برای انتخابات ریاست جمهوری ترکیه گفت: میز شش نفره، میز عدالت و برادری است و اولین هدف ما ترکیه است که عدالت و خیر و برکت در آن باشد و انشاءالله در حد این مسئولیت باشیم و در مسیری که با هم ترسیم کرده ایم موفق شویم.

بخشی از توافق ائتلاف اپوزیسیون این است که سران پنج حزب، معاونان رئیس جمهور شوند و به گفته ناظران در روزهای آتی توافق‌های به دست امده اعلام خواهد شد.

وهبی پاشا، نویسنده و تحلیلگر سیاسی، گفت: کمال قلیچداراوغلو، رهبر بزرگترین حزب مخالف و بخش بزرگی از میز شش نفره است که معتقدند او کسی است که می تواند با اردوغان رئیس جمهور رقابت کند.

ائتلاف مخالفان موسوم به اتحاد ملت شامل حزب جمهوری خواه خلق، حزب خوب، دموکراسی، پیشرفت و سعادت و حزب دموکرات است.

به گزارش خبرنگار شبکه العالم، مخالفان بر سر نامزد خود توافق کردند و همزمان اظهارات رئیس جمهور ترکیه در خصوص تاریخ اعلام فرمان انتخاباتی اعلام شد؛ می توان گفت رقابت انتخاباتی داغ ترکیه در شرایطی آغاز شده که کشور هنوز از اثرات زلزله ویرانگر با مشکلاتی روبروست.

پربیننده ترین خبرها