بهای جهانی نفت حدود 3 دلار کاهش یافت

بهای جهانی نفت حدود 3 دلار کاهش یافت
چهارشنبه 17 اسفند 1401 - 08:12

روز سه‌شنبه طلای سیاه شدیدترین نزول یک‌روزه خود را در 2 ماه اخیر پشت سر گذاشت.

العالم - به نقل از رویترز، پس از اظهارات جروم پاول، رئیس بانک مرکزی آمریکا و تشدید نگرانی‌ها درباره افزایش نرخ بهره، تقویت دلار و انتشار آمارهایی درباره افزایش تقاضا برای سوخت در چین، بزرگترین واردکننده نفت خام، بهای نفت در پایان معاملات روز سه‌شنبه 3 دلار در هر بشکه کاهش یافت.

بهای هر بشکه نفت خام برنت دریای شمال در پایان معاملات روز سه‌شنبه با 2 دلار و 89 سنت یا 3.4 درصد کاهش به 83 دلار و 29 سنت رسید. هر بشکه نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا نیز با 2 دلار و 88 سنت یا 3.6 درصد کاهش، 77 دلار و 58 سنت معامله شد. این بزرگترین کاهش یک روزه برای هر دو شاخص نفت از 4 ژانویه محسوب می‌شود.

جروم پاول، رئیس بانک مرکزی آمریکا به کنگره گفت این نهاد علی‌رغم داده های اقتصادی قوی اخیر، احتمالاً باید نرخ بهره را بیشتر از حد انتظار افزایش دهد؛ موضوعی که باعث نزول شاخص‌های سهام در بازارهای مالی شد.

این اظهارات همچنین افزایش ارزش دلار آمریکا را به همراه داشت که بیش از 1 درصد جهش را تجربه کرد و به بالاترین سطح در سه ماه اخیر رسید. این موضوع، افزایش بهای نفت را برای خریدارانی که از دلار استفاده می‌کنند به همراه دارد.

یکی دیگر از عوامل نزول بهای نفت در روز سه‌شنبه، کاهش صادرات و واردات چین در ژانویه و فوریه، از جمله کاهش واردات نفت خام، علیرغم لغو محدودیت‌های مرتبط با کووید-19 بود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها