سیدحسن نصرالله:

وقایع کنونی نشانه پایان کار رژیم صهیونیستی است/ بر مواضع خود ثابت و استوار هستیم/ هرگز تسلیم نشده ایم و گزینه هایمان روی میز است/ «سلیمان فرنجیه» نامزد مورد حمایت حزب الله در انتخابات ریاست جمهوری

وقایع کنونی نشانه پایان کار رژیم صهیونیستی است/ بر مواضع خود ثابت و استوار هستیم/ هرگز تسلیم نشده ایم و گزینه هایمان روی میز است/ «سلیمان فرنجیه» نامزد مورد حمایت حزب الله در انتخابات ریاست جمهوری
دوشنبه 15 اسفند 1401 - 17:38

دبیر کل حزب الله لبنان با بیان اینکه مقاومت درباره استخراج نفت و گاز بر موضع خود ثابت است، گفت: ذره ای از خط قرمزمان عدول نمی کنیم. مقاومت هرگز از یک وجب از خاک لبنان عدول و بر سر آن مسامحه نمی کند، هرگز تسلیم نشده ایم و گزینه هایمان روی میز است.

العالم _ لبنان

سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان به مناسب روز جانباز و تکریم مقام جانبازان و اسرای مقاومت طی سخنانی ضمن تمجید از جانبازان و آزادگان مقاومت اسلامی لبنان گفت: مناسبت های ماه شعبان، ماه رسول الله (ص) را به شما تبریک می گویم، در این ماه مناسبت های زیادی داریم از جمله مناسبتی که به خاطر آن یعنی روز جانباز و اسرای آزاده اینجا جمع شده ایم.

وی افزود: همان طور که می‌دانیم، روز ولادت حضرت ابوالفضل (ع)، به عنوان روز جانباز و روز میلاد امام زین العابدین (ع) هم به عنوان روز اسیر انتخاب شده است.

سیدحسن نصرالله با بیان اینکه هر گونه مشکلی که جانبازان با آن روبرو هستند، به عنوان جهاد در راه خداوند است، تصریح کرد: گروهی از زنان با جانبازان ازدواج کردند و همسران گروهی دیگر از زنان پس از ازدواج مجروح شدند و هر کدام از این دو گروه نزد خدا مقام و جایگاه خود را دارند، برادرانی نیز در میادین نبرد به اسارت گرفته شدند یا اینکه به علت وابستگی به مقاومت سال ها در زندان ها اسارت کشیدند، در چنین روزی باید درد و رنج های آنها و شکنجه وحشیانه آنها را به خاطر بیاوریم.

دبیرکل حزب الله لبنان با بیان اینکه، مقاومت هرگز اسرای دربند زندان های صهیونیستی را تنها نمی گذارد، یادآور شد: هزاران نفر در زندان های صهیونیستی اسارت کشیدند از همین رو نسل های جدید باید بدانند در این زندان ها چه گذشته است و رنج های این اسرا باید بیان شود.

وی به بیان پیام جانبازان برای مردم پرداخت گفت: پیام جانبازان این است که به رغم پیروزی، ایثارگری پایان نیافته است.

دبیرکل حزب الله در ادامه به مسئله فلسطین پرداخت و تأکید کرد: همه امت اسلامی باید در مقابله با رژیم صهیونیستی از ملت فلسطین حمایت کنند از همین رو از امت اسلامی می خواهیم در کنار مردم فلسطین در رویارویی اش با رژیم صهیونیستی باشد.

سیدحسن نصرالله با تاکید بر این نکته که تمام وقایع نشانه پایان کار رژیم صهیونیستی است. اظهارداشت: تمام تصمیمات رژیم صهیونیستی باعث قوی تر شدن عزم، اراده و ایمان فلسطینیان برای اجرای عملیات های ضد صهیونیستی می شود.

وی با بیان اینکه رویدادهای روستای حواره نشانه ای اشکار از ددمنشی رژیم صهیونیستی است، خاطرنشان کرد: تصمیم رژیم به اعدام مجریان عملیات های مقاومت اقدامی غیرانسانی و احمقانه است.

دبیرکل حزب الله با تاکید بر این نکته که دارای توانمندی بازدارندگی در برابر رژیم صهیونیستی هستیم، تصریح کرد: معادله بازدارندگی در لبنان به فضل حضور مردم، ارتش و مقاومت ایجاد شده است. معادله بازدارندگی امروز حامی لبنان، سرزمین ، مردم و منابع طبیعی (چاه های نفت و گاز) است و این توان بازدارندگی لبنان امروز در خارج فقط از سوی ایران و سوریه حمایت می شود.

سیدحسن نصرالله با بیان اینکه نیروهای ارتش لبنان با قدرت به مسئولیت هایشان در برابر تجاوزات رژیم صهیونیستی عمل می کنند، اظهار داشت: به دلیل قدرت مقاومت رژیم صهیونیستی نمی تواند وارد خطوط مقدم شود. مقاومت درباره استخراج نفت و گاز بر موضع خود ثابت است. ذره ای از خط قرمزمان عدول نمی کنیم. مقاومت هرگز از یک وجب از خاک لبنان عدول و بر سر آن مسامحه نمی کند. هرگز تسلیم نشده ایم و گزینه هایمان روی میز است.

وی یادآور شد: وقتی احساس کنیم که آمریکا از مواضعمان راضی است باید به خودمان شک کنیم.

دبیرکل حزب الله با بیان اینکه هرگز اجازه نمی دهیم کسی لبنان را به طرف هرج و مرج سوق دهد. تاکید کرد: خواستار انتخاب رئیس جمهور هستیم بدون آنکه بخواهیم در این زمینه از مسئولیت هایمان فرار کنیم. متعهد به حد نصاب دو سوم برای انتخاب رئیس جمهور هستیم. نمی پذیریم که رئیس جمهوری بر لبنان تحمیل شود یا یک نامزد خواه با آن موافق باشیم یا مخالف، تحمیل شود. هرگز برای انتخاب رئیس جمهور منتظر تحولات یا سازشکاری نمی مانیم. به همپیمانانمان گفتیم که فقط رئیس جمهوری می خواهیم که شجاع باشد و از پشت به مقاومت خنجر نزند.

سیدحسن نصرالله با اشاره به این نکته که برخی در لبنان می کوشند با حمایت خارجی بر کشور حاکم شوند، گفت: راهکارهای دشمن در سایه آگاهی مردم و تمسک آن به مقاومت با شکست مواجه می شود.

وی تاکید کرد: ایران و سوریه هرگز در انتخابات ریاست جمهوری لبنان دخالت نکرده و نمی کنند.

دبیرکل حزب الله درباره روند مذاکرات جمهوری اسلامی ایران با غرب گفت: پرونده هسته ای ایران هیچ ارتباطی به مسائل منطقه ندارد.

سیدحسن نصرالله با اشاره به جنگ یمن خاطرنشان کرد: حل مساله یمن در دست یمنی هاست و نه در دست ایران یا هر کشور دیگر.

وی با بیان اینکه بعد از رد جبران باسیل به عنوان گزینه‌ای برای تصدی پست ریاست‌جمهوری، ما حمایت خود را از سلیمان فرنجیه اعلام کردیم گفت: ما وقتی از نامزدی حمایت می‌کنیم یعنی این در نظر ما، یک تصمیم جدی و قاطع بدون هیچ ترس و یا تردیدی است و به وضوح از سلیمان فرنجیه حمایت می‌کنیم.

سیدحسن نصرالله افزود: از زمان امضای توافقنامه در سال ۲۰۰۶ میان حزب‌الله و جریان آزاد ملی، ما همچنان به آن پایبند بودیم و هستیم، توافق میان ما و جریان آزاد ملی ما را برای توافق بر سر یک گزینه ملزم نمی‌کند. من شخصا در حزب‌الله بر اجرای بندهای توافقنامه با جریان آزاد ملی، حتی در صورت اختلافات سیاسی، اصرار دارم

دبیرکل حزب الله ادامه داد: عون از ما نخواسته است که از او در انتخابات ریاست‌جمهوری حمایت کنیم، حمایت ما از عون در انتخابات ریاست‌جمهوری از ضروریات توافقنامه امضاشده با جریان آزاد ملی نیست

پربیننده ترین خبرها