اهداف سفر وزیر دفاع آمریکا به بغداد

چهارشنبه 17 اسفند 1401 - 10:49

هادی افقهی، دیپلمات سابق ایران خاطرنشان کرد لوید اوستن، وزیر دفاع آمریکا اهداف مهم و خطرناکی را در جریان سفر غیرعلنی خود به بغداد دنبال می‌کند.

العالم - عراق

«هادی افقهی» در گفتگو با تلویزیون العالم تصریح کرد: بعد از اقدام تروریستی آمریکا در دوران دولت ترامپ- یعنی ترور فرمانده شهید حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس و همرزمان‌شان، عراق توافقنامه همکاری راهبردی دوجانبه با ائتلاف بین‌المللی تحت امر ایالات متحده را لغو کرد و همزمان جریان‌های سیاسی عراق تأکید دارند که این توافقنامه باید برای همیشه لغو شود و نیروهای آمریکایی از عراق اخراج شوند.

افقهی اظهارات لوید اوستن طی دیدارش با نخست‌وزیر عراق را خبیثانه و خطرناک توصیف کرد؛ زیرا که او هیچ اشاره‌ای به حضور نیروهای مستشاری در عراق نکرده و بلکه صرفا از حضور نیروهای آمریکایی سخن گفته است.

افقهی گفت: چه کسی می‌گوید آمریکا با داعش جنگید؟ بلکه آمریکا داعش را ایجاد کرد به‌ویژه که ویدیوهای موثقی از عملیات هلی‌برن عناصر داعش در عراق و سوریه توسط آمریکا، منتشر شده است.

این دیپلمات سابق ایران تأکید کرد هدف سفر اوستن به بغداد بی‌اهمیت جلوه دادن و روابط پیشرفته و روبه‌رشد میان ایران و عراق است به‌ویژه سفر وزیر دفاع عراق به تهران، آمریکایی‌ها را به ستوه آورده و همچنانکه واشنگتن امضای تولید سلاح در داخل عراق میان تهران و بغداد را برنمی‌تابد لذا اوستن با این سفر می‌خواهد حضور آمریکا را در عراق توجیه کند.

پربیننده ترین خبرها