مقامات آمریکایی از سفر به منطقه به دنبال چه هستند؟!

مقامات آمریکایی از سفر به منطقه به دنبال چه هستند؟!
چهارشنبه 17 اسفند 1401 - 14:35

وزیر خارجه آمریکا در سفر منطقه‌ای خود، که شامل مصر، اردن و فلسطین اشغالی است، به صورت سرزده وارد عراق شد و همزمان با این سفر او، رژیم صهیونیستی فرودگاه غیرنظامی حلب را هدف حمله قرار داد.

العالم- نظرکده

کارشناسان نظامی می‌گویند که اتاق عملیات مشترک آمریکا و رژیم صهیونیستی در حال برنامه‌ریزی برای ماموریت‌های جنگی و سیاسی و گسترش اقدامات خرابکارانه در منطقه است و مایک میلی، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا چند روز از منطقه شرقیه در سوریه به بهانه ایجاد راهکارهایی برای تامین امنیت نیروهای آمریکایی در منطقه، بازدید کرد که این نشان‌دهنده ترس از عملیات‌های محور مقاومت است.

کارشناسان تصریح کردند به دنبال این سفر رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا، وزیر دفاع آمریکا نیز وارد منطقه شد و اینگونه استنباط می‌شود که در حال توزیع و اجرای نقش‌ها هستند. به گفته کارشناسان، در سایه گام‌های کشورهای عربی برای ایجاد همگرایی با نظام سوریه و غافلگیری آمریکا از شکسته شدن تدریجی انزوا و محاصره تحمیلی دولت و ملت سوریه، تحولات استراتژیکی در منطقه در حال شکل گرفتن است.

از سوی دیگر، مسئولان مصری تأکید می‌کنند که هماهنگی میان آمریکا و اسرائیل بر قوت خود باقی‌ست و هدف عمده رژیم اشغالگر از حمله به فرودگاه غیرنظامی حلب این است که مانع از جان گرفتن سوریه بعد از زلزله ویرانگر اخیر شود.

کارشناسان سیاسی ایرانی نیز متذکر می‌شوند بعد از اقدام تروریستی آمریکا در دوران دولت ترامپ- یعنی ترور فرمانده شهید حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس و همرزمان‌شان، عراق توافقنامه همکاری راهبردی دوجانبه با ائتلاف بین‌المللی تحت امر ایالات متحده را لغو کرد و همزمان جریان‌های سیاسی عراق تأکید دارند که این توافقنامه باید برای همیشه لغو شود و نیروهای آمریکایی از عراق اخراج شوند.

کارشناسان ایرانی اظهارات لوید اوستن طی دیدارش با نخست‌وزیر عراق را خبیثانه و خطرناک توصیف کرده‌اند؛ زیرا که او هیچ اشاره‌ای به حضور نیروهای استشاری در عراق نکرده و بلکه صرفا از حضور نیروهای آمریکایی سخن گفته است.

به گفته این کارشناسان، هدف سفر اوستن به بغداد بی‌اهمیت جلوه دادن و روابط پیشرفته و روبه‌رشد میان ایران و عراق است به‌ویژه سفر وزیر دفاع عراق به تهران، آمریکایی‌ها را به ستوه آورده و همچنانکه واشنگتن امضای تولید سلاح در داخل عراق میان تهران و بغداد را برنمی‌تابد لذا اوستن با این سفر می‌خواهد حضور آمریکا را در عراق توجیه کند.

پربیننده ترین خبرها