پیشنهادهای دنیس راس برای نجات رژیم صهیونیستی!

پیشنهادهای دنیس راس برای نجات رژیم صهیونیستی!
چهارشنبه 17 اسفند 1401 - 20:58

خطاب به کسانی که آمریکا و رژيم اسرائیل را دو رژیم مجزا می‌دانند که هر کدام منافع و اهداف خاص خودشان را دنبال می‌کنند، می‌گویم که به مقاله‌ای از دنیس راس، دیپلمات آمریکایی مراجعه کنند که در آن منافع اسرائیل را بر منافع ایالات متحده ترجیح می‌دهد و تأکید دارد که کشورش باید به خاطر اسرائیل، وارد جنگ ویرانگر شود.

العالم- کشکول

دنیس راس در مقاله‌ای با عنوان "چهار گامی که به مهار ایران برای پیشبرد برنامه ساخت بمب هسته‌ای و جلوگیری از خطرات منطقه‌ای برای حمله یکجانبه اسرائیل کمک کند"، به یک خبر بی‌اساسی که توسط رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مطرح شد استناد کرده است مبنی بر اینکه "ایران سطح غنی‌سازی اورانیوم را تا ۹۰درصد افزایش داده که آن را دستیابی به سلاح‌های هسته‌ای نزدیک می‌کند".

راس بر این باور است که اسرائیل در مقابل آنچه رهبرانش آن را تهدیدی وجودی می‌دانند بیکار نخواهد ماند و به سمت حمله به تأسیسات هسته‌ای ایران حرکت خواهد کرد راس از دولت آمریکا خواست تا ثابت کند که می‌تواند در مقابل ایرانی‌ها عامل بازدارندگی ایجاد کند. او برای تحقق این هدف، ۴ تا گام را به دولت بایدن پیشنهاد داد.

گام اول: آمریکا باید به ایران بفهماند که با چنین اقداماتی، تمام زیرساخت‌های هسته‌ای‌اش را در معرض خطر قرار می‌دهد. راس معتقد است که آمریکا می‌تواند با چنین گامی، افکار عمومی آمریکایی‌ها و جامعه بین‌المللی برای اقدام نظامی احتمالی علیه برنامه هسته‌ای ایران آماده کند.

گام دوم: ایرانی‌ها باید مراقب مانورهایی باشند که آمریکا در منطقه برای آموزش حملات خود با سامانه‌های هوا به زمین انجام می‌دهد و به موازات آن، دولت بایدن باید به وضوح با اسرائیلی‌ها، سعودی‌ها، اماراتی‌ها و دیگران وارد رایزنی‌ها و تمرین‌هایی با هدف دفع هرگونه حمله‌ احتمالی ایران به این کشورها شود. این گام‌ به ایرانی‌ها نشان می‌دهد که دولت آمریکا نه تنها برای حمله احتمالی آماده می‌شود، بلکه پیش بینی می کند که چگونه ایرانیان ممکن است از متحدان آمریکا در منطقه انتقام بگیرند و اینکه چگونه ایالات متحده قصد دارد آن را خنثی کند.

گام سوم: راس از دولت آمریکا می‌خواهد مواد و مهمات لازم را برای موثرتر کردن هرگونه حمله اسرائیل فراهم کند و آمریکا بایستی اسرائیل را مجهز به تانکرهای هوایی برای سوخت‌گیری و مهمات پیشرفته‌تر کند. این گام موید حامل این پیام به اسرائیل است که آمریکا نه تنها حمله احتمالی آن را به تاخیر نمی‌اندازد بلکه از اسرائیلی‌ها حمایت خواهد کرد.

گام چهار: راس از دولت آمریکا می‌خواهد که به گونه‌ای غیرعادی از نظر ایرانی‌ها، رفتار کند و ضرورت دارد ایرانی‌ها اقدامی را ببینند که انتظار آن را نداشته‌اند و بهتر است آمریکا اردوگاه‌های نظامی ایران را هدف حملات هوایی قرار دهد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها