سخنگوی دولت عراق: سفر وزیر دفاع آمریکا به بغداد با اطلاع و تایید دولت بود/ عراق به نیروهای رزمی خارجی نیازی ندارد

سخنگوی دولت عراق: سفر وزیر دفاع آمریکا به بغداد با اطلاع و تایید دولت بود/ عراق به نیروهای رزمی خارجی نیازی ندارد
چهارشنبه 17 اسفند 1401 - 22:34

سخنگوی دولت عراق در توضیح دیدار اخیر نخست‌وزیر این کشور و وزیر دفاع آمریکا گفت که «محمد شیاع السودانی» چند بار اشاره کرده است که عراق به نیروهای رزمی خارجی نیازی ندارد.

العالم - عراق

«باسم العوادی» سخنگوی دولت عراق، امروز (چهارشنبه)، در گفت‌و‌گو با خبرگزاری رسمی عراق (واع) درباره دیدار اخیر «لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا و «محمد شیاع السودانی» نخست‌وزیر عراق توضیحاتی ارائه کرد.

سخنگوی دولت عراق اظهار داشت: «سفر لوید آستین وزیر دفاع آمریکا به بغداد دیروز -سه‌شنبه- اعلام‌شده و با اطلاع و موافقت دولت بغداد صورت گرفت و سرزده نبود. همان‌طور که از نظر پروتوکلی مرسوم است، طرف آمریکایی یک هفته قبل، زمان سفر را به ما اعلام کرده بود.»

باسم العوادی در ادامه اضافه کرد: «در دیدار نخست‌وزیر محمد شیاع السودانی با وزیر دفاع آمریکا از توسعه چشم‌انداز همکاری‌های راهبردی دو کشور صحبت شد. آستین پیام جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا را برای ریاست جمهوری عراق آورد که در آن ابراز امیدواری شده بود عراق کشوری باثبات و آرام به دور از ناآرامی‌ها باشد.»

سخنگوی دولت عراق همچنین گفت: «اصل اساسی که محمد شیاع السودانی فرمانده کل نیروهای مسلح چندین بار به آن اشاره کرد این بود که عراق به نیروهای رزمی خارجی نیازی ندارد و تلاش‌ها برای همکاری باید معطوف به آموزش، تقویت و همکاری اطلاعاتی در مسائل مبارزه با عناصر باقیمانده داعش باشد.»

پربیننده ترین خبرها