تأکید امیرعبداللهیان بر ضرورت رفع فوری تحریم‌های غرب علیه سوریه

تأکید امیرعبداللهیان بر ضرورت رفع فوری تحریم‌های غرب علیه سوریه
جمعه 19 اسفند 1401 - 01:15

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در دیدار با همتای سوریه‌ای بر ضرورت رفع فوری تحریم‌های یکجانبه و غیرقانونی کشورهای غربی علیه سوریه تأکید کرد.

العالم-ايران

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران پنجشنبه شب ۱۸ اسفند ماه با فیصل المقداد وزیر خارجه سوریه در دمشق دیدار و درباره مناسبات دوجانبه و تحولات منطقه‌ای و موضوعات بین‌المللی مورد علاقه مشترک گفت‌و‌گو و تبادل نظر کرد.

در این ملاقات وزیر امور خارجه کشورمان مراتب همبستگی و همدردی دولت و ملت جمهوری اسلامی ایران با سوریه به خاطر حادثه زلزله مهیب اخیر در این کشور را تجدید کرد.

امیرعبداللهیان بر ضرورت رفع فوری تحریم‌های یکجانبه و غیرقانونی کشورهای غربی علیه سوریه تأکید کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان گشایش‌های جدید در روابط کشورهای عربی با دولت و ملت سوریه پس از زلزله مهیب اخیر را گامی مثبت در مسیر همبستگی اسلامی و اقدامی واقع گرایانه توصیف کرد.

وی جایگاه سیاسی کنونی دولت سوریه در معادلات منطقه‌ای و عربی را حاصل مقاومت دولت و ملت این کشور در برابر تروریست‌های نیابتی خواند.

امیرعبداللهیان تداوم حملات رژیم نژادپرست صهیونیستی به زیرساخت‌های سوریه، در زمانی که دولت این کشور به دنبال حمایت‌های بشردوستانه و ارائه حمایت‌های امدادی به آسیب دیدگان زمین لرزه اخیر بود را نشانه‌ای از خوی تجاوزکارانه و ضد انسانی آن رژیم ارزیابی و آن را با شدیدترین لحن محکوم کرد.

در این ملاقات وزیر امور خارجه سوریه از حمایت، همبستگی و همدردی جمهوری اسلامی ایران با دولت و ملت سوریه در حادثه زلزله اخیر تشکر و تأکید کرد: ما رویکرد همکاری و دوستی صادقانه بین دو کشور را دنبال می‌کنیم. ما تلاش‌های دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران در جهت پیشبرد اهداف اهداف و منافع مشترک دو کشور در مجامع بین‌المللی را ارج می‌نهیم.

در این دیدار، دو وزیر خارجه همچنین در خصوص مناسبات دوجانبه در ابعاد مختلف به ویژه در حوزه اقتصادی و تجاری گفت‌وگو کردند. برگزاری کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی دو کشور در آینده نزدیک، حمل و نقل و ترانزیت منطقه‌ای،خدمات فنی و مهندسی و تقویت تجارت بین دو کشور از جمله موضوعات مورد گفت‌وگو بود.

وزرای امور خارجه همچنین تبادل تجربه و آموزش بین نهادهای امدادرسانی دو کشور را مورد توافق قرار دادند.

پربیننده ترین خبرها