تحلیل پژوهشگر فلسطینی از عملیات شهادت طلبانه در تل آویو

شنبه 20 اسفند 1401 - 11:56

یک پژوهشگر سیاسی فلسطینی تأکید کرد که تصمیم حماس برای پیشبرد عملیات مقاومت به معنای آغاز مرحله جدیدی از مقاومت است که نگرانی اشغالگران را درپی داشته است.

العالم _ فلسطین

صالح ابوعزه، پژوهشگر سیاسی فلسطینی در گفت و گو با برنامه «مع الحدث» شبکه خبری العالم، با اشاره به اینکه سال 2023 این مزیت را داشت که جنایات و کشتارهای اشغالگران در جنین، نابلس، اریحا و قدس با پاسخ فلسطینیان در سطح گسترده و در سریع ترین زمان ممکن روبرو شد، گفت: عامل زمان در عملیات های شهادت طلبانه فلسطینیان نقش اساسی داشت همانطور که هنگام کشتار اردوگاه جنین دیدیم که عملیات "خیری علقم" کمتر از 24 ساعت انجام شد.

وی خاطرنشان کرد: عملیات اخیر در تل آویو که خالد البطش، از رهبران جنبش جهاد اسلامی به آن اشاره کرد، دقیقا مصداق چنین پاسخی بود. البطش گفت سه نفر از نیروهای گردان "جبع" شهید شدند و برادران ما در گردان های القسام به آن پاسخ دادند و این نشان می دهد که جناح های مقاومت درمورد لزوم طرح وحدت میدان ها، نه تنها در سطح جغرافیایی، بلکه در سطح اتحاد بین جناح های مقاومت فلسطین تأکید دارند.

بنابر این گزارش، پنجشنبه شب گذشته 5 نفر از شهرک‌نشینان بر اثر تیراندازی در خیابان «دیزنگوف» تل آویو زخمی شدند که منابع خبری از کشته شدن یکی از آنان خبر دادند. مجری این عملیات یک جوان 23 ساله فلسطینی به نام «معتز الخواجا» فرزند شیخ صلاح الخواجا از رهبران جنبش مقاومت اسلامی حماس بود که به شهادت رسید.

پژوهشگر سیاسی فلسطینی در ادامه خاطرنشان کرد، جناح های مقاومت فلسطین تعداد زیادی مبارز و کادر در داخل کرانه باختری اشغالی دارند که تقریباً هزاران نفر هستند.

صالح ابوعزه افزود: من معتقدم که حماس از طریق اعضا، کادر و رهبران خود در کرانه باختری اشغالی حضور دارد. اکنون وقتی از تلاش برخی از طرف‌ها برای حذف کردن غزه و مقاومت در غزه صحبت می‌کنیم، جناح‌های مقاومت فلسطینی در میدان های دیگر در کرانه باختری، قدس و سرزمین اشغالی سال 48 با آن مقابله می کنند.

پربیننده ترین خبرها