احزاب ترکیه در تب و تاب ائتلاف های انتخاباتی

يکشنبه 21 اسفند 1401 - 22:40

احمد ینار، رئیس شورای عالی انتخابات ترکیه اعلام کرد که 36 حزب در انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی ترکیه فعال خواهند بود.

العالم - ترکیه

به گزارش خبرنگار العلام در ترکیه، با امضای دستور برگزاری انتخابات ترکیه توسط رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور این کشور، در انتخابات آتی ائتلاف ها و نامزدهای متعدد در صحنه حضور خواهند داشت از جمله رجب طیب اردوغان رئیس جمهور فعلی و کمال قلیچ دار اوغلو رهبر مهمترین حزب مخالف و نیز رهبر مخالفان ائتلاف شش حزبی به نام «میز شش نفره» .

احمد ینار، رئیس شورای عالی انتخابات ترکیه اعلام کرد: «36 حزب در انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی شرایط لازم و حق شرکت در روند انتخابات را دارند.»

وهبی باش، نویسنده و تحلیلگر سیاسی ترکیه اظهار داشت: « درست است که 36 حزب حق ورود به انتخابات را دارند اما دو ائتلاف بزرگ ائتلاف مردمی و ائتلاف شش حزبی وجود دارد و همه به دنبال این هستند که به بزرگترین احزاب بپیوندند. حزب حاکم اکنون با حزب رفاه به تفاهم رسیده است.»

رای دهندگان ترکیه در 14 مه ( مصادف با 24 اردیبهشت) رئیس جمهور و 600 نماینده پارلمان ترکیه را انتخاب خواهند کرد.

ائتلاف اپوزیسیون و ائتلاف حاکم، هر کدام به دنبال گسترش صفوف خود از طریق جذب احزاب جدید هستند چراکه متوجه شده‌اند که اگر بدون ائتلاف در انتخابات شرکت کنند، به نتیجه مطلوب نخواهند رسید.

پربیننده ترین خبرها