دیدار نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور یمن با مشاور ارشد امیرعبداللهیان

دیدار نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور یمن با مشاور ارشد امیرعبداللهیان
يکشنبه 21 اسفند 1401 - 21:53

مشاور ارشد وزیر امور خارجه در دیدار نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور یمن تصریح کرد: بهبود شرایط انسانی یمن باید در اولویت فعالیت‌های سازمان ملل و دیگر بازیگران در این کشور قرار گیرد.

العالم ـ ایران ـ سیاسی

«هانس گروندبرگ‌» نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور یمن که برای رایزنی درباره آخرین تحولات یمن در رأس هیأتی در تهران به سر می‌برد، امروز (یکشنبه) ۲۱ اسفند ماه با «علی اصغر خاجی» مشاور ارشد وزیر امور خارجه در امور ویژه سیاسی دیدار و درباره آخرین وضعیت گفت‌وگوهای سیاسی، چشم انداز صلح و تبادل اسرا در این کشور بحث و گفت‌وگو کرد.

خاجی در این دیدار، ضمن تشریح تلاش‌های جمهوری اسلامی ایران در راستای رفع محاصره مردم یمن، برقراری آتش بس و صلح عادلانه در یمن، اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران از ابتدا بر این باور بود که بحران یمن راه حل نظامی نداشته و حل این بحران بایستی از طرق مسالمت آمیز و گفت‌وگوهای سیاسی انجام شود.

وی همچنین‌ با تأکید بر ضرورت تعجیل در اتخاذ راهبردی عملگرایانه در جهت حل و فصل بحران یمن، گفت: بهبود شرایط انسانی یمن باید در اولویت فعالیت‌های سازمان ملل و دیگر بازیگران در این کشور قرار گیرد.

گروندبرگ نیز با اشاره به توافق اخیر ایران و عربستان مبنی بر از سرگیری روابط دیپلماتیک، این رویداد را دارای تبعات مثبت برای تمامی کشورهای منطقه از جمله یمن ارزیابی کرد.

پربیننده ترین خبرها