حزب‌الله: توافق تهران و ریاض ضربه کاری به طرح آمریکایی ناتو «عربی-اسرائیلی» بود

حزب‌الله: توافق تهران و ریاض ضربه کاری به طرح آمریکایی ناتو «عربی-اسرائیلی» بود
دوشنبه 22 اسفند 1401 - 16:36

عضو شورای مرکزی حزب‌الله لبنان در سخنانی توافق جمهوری اسلامی ایران و عربستان سعودی برای ازسرگیری روابط دیپلماتیک میان دو کشور را یک ضربه کاری به طرح آمریکا و رژیم صهیونیستی برای تشکیل به اصطلاح ناتو «عربی-اسرائیلی» علیه ایران ارزیابی کرد.

العالم - لبنان

به گزارش پایگاه خبری العهد، شیخ «نبیل قاووق» عضو شورای مرکزی حزب‌الله لبنان در این باره اظهار داشت: توافق ایران و عربستان یک شکست استراتژیک مضاعف برای اسرائیل و آمریکا و ضربه مهلکی به پروژه آنها برای ایجاد «ناتوی عربی-اسرائیلی» علیه ایران است.

شیخ قاووق افزود: منطقه وارد مرحله جدیدی شده است که به نفع آمریکا و اسرائیل نیست؛ چراکه همه رویاهای عادی سازی آن به محاصره ایران یا پایان دادن به انتفاضه منجر نشد.

وی در بخش دیگری از اظهاراتش به بحران انتخاب رئیس جمهوری لبنان پرداخت و در این باره تاکید کرد: حزب‌الله، جنبش امل، متحدان و دوستان، چشم‌اندازی را برای حل بحران ریاست‌جمهوری از طریق اجماع داخلی، به دور از وتو خارجی ترسیم کرده‌اند و دوران انتخاب یک رئیس جمهور چالشی دیگر گذشته است و ما درباره برهه فعلی و آینده صحبت می‌کنیم.

شیخ قاووق ادامه داد: تیم چالش درصدد است تا رئیس جمهور چالشی را به قدرت برساند و این بدان معنا است که آنها می‌خواهند کشور را به سمت یک فتنه داخلی سوق دهند.

وی خطاب به سازشگران با رژیم صهیونیستی نیز گفت: پس از تشدید جنایات صهیونیست‌ها علیه ملت فلسطین از کشورهای سازشگر انتظار می‌رود که با اخراج سفرای رژیم اشغالگر موضع قاطعی در این راستا اتخاذ کنند و مقاومت نیز با تعمیم استراتژی خود به مسیرش ادامه خواهد داد.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها