پارلمان تونس برای نخستین بار از سال 2021 تشکیل جلسه داد

دوشنبه 22 اسفند 1401 - 16:51

قیس سعید، رئیس‌جمهور، پارلمان پیشین را در ژوئیه 2021 به بهانه «نجات کشور» معلق کرد.

العالم _ تونس

به گزارش العالم، پارلمان جدید تونس روز دوشنبه تشکیل جلسه داد. این نخستین بار از زمان تعطیلی پارلمان در سال 2021 توسط رئیس‌جمهور است که چنین جلسه‌ای در تونس برگزار می‌شود.
اما ائتلاف اصلی اپوزیسیون اعلام کرده است که پارلمان جدید را که اعضای آن در ماه دسامبر و ژانویه در انتخابات تحریم‌شده توسط مخالفان رئیس جمهور و نادیده گرفته شده توسط توده ها انتخاب شدند، به رسمیت نمی شناسد. تنها 11 درصد از رای‌دهندگان در آن انتخابات مشارکت کردند.
در جلسه افتتاحیه روز دوشنبه، قانونگذاران رئیس جدید پارلمان را برای جانشینی رهبر جنبش اسلامگرای النهضه، راشد غنوشی، که حزبش بیشترین تعداد نماینده را در پارلمان پیشین داشت، انتخاب خواهند کرد.
به طور غیرمعمول، تنها خبرنگاران رسانه‌های دولتی و خبرگزاری رسمی دولت برای جلسه افتتاحیه اجازه ورود به مجلس را به دست آوردند و ده‌ها خبرنگار در خارج از محل به اعتراض پرداختند. این جلسه در بحبوحه سرکوب فزاینده اسلام‌گرایان مخالف و رسانه‌های مستقل و دیگر صداهای مخالف و مهاجران کشورهای صحرای آفریقا برگزار می‌شود.
قیس سعید، رئیس‌جمهور، پارلمان پیشین را در ژوئیه 2021 به تعلیق درآورد و مدعی شد اقدامش تلاشی برای نجات کشور است. سعید از آن زمان عملاً قانون‌گذاری را شخصاً بر عهده داشته و به سوی افزایش فزاینده اختیارات خود حرکت کرده است.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها