رئیس جمهور تونس فرمان انحلال شوراهای شهرداری را صادر کرد

پنج‌شنبه 18 اسفند 1401 - 20:58

قیس سعید رئیس جمهور تونس در جلسه کابینه دو فرمان از جمله یکی برای انحلال شوراهای شهرداری و جایگزینی آنها با نمایندگی های ویژه و دیگری فرمان برگرازی جلسه پارلمان جدید را صادر کرد.

العالم _ تونس

قیس سعید رئیس جمهور تونس در جلسه کابینه با اشاره به آنچه نبرد قانونی با انحصار، سوداگری غیرقانونی و مفسدان خواند، گفت: هیات وزیران همچنین تصمیم گرفت دو حکم یکی درمورد بازنگری قانون انتخاباتی اعضای شوراهای شهرداری و دوم انتخاب شورای ملی مناطق صادر کند.

وی تاکید کرد که دولت هیچ ارتباطی با وضعیت مالی سختی که تونس از آن رنج می برد، ندارد و دولت در مقابل کسانی که می خواهند مردم را از گرسنگی بکشند، بیکار نخواهد ماند.

خبرنگار شبکه خبری العالم گزارش داد: «قیس سعید» رئیس جمهور تونس همچنین با صدور فرمانی خواستار برگزاری اولین جلسه پارلمان جدید شد، اما تاریخ برگزاری این جلسه را مشخص نکرد، به ویژه اینکه عملیات تعمیر و نگهداری ساختمان پارلمان تونس تکمیل شده است. پارلمان از 25 جولای 2021 بسته بوده است.

رئیس جمهور تونس گفت که به نقشه راهی که پایان سال 2021 اعلام کرده بود، پایبند خواهد بود.

تونس از 25 ژوئیه 2021، زمانی که سعید شروع به اقداماتی استثنایی از جمله انحلال شورای قضایی و پارلمان، صدور قانون با دستور ریاست جمهوری، برگزاری انتخابات زودهنگام قانونگذاری و تصویب قانون اساسی جدید از طریق رفراندوم کرد، از بحران سیاسی حاد رنج می برد.

برخی نیروهای سیاسی در تونس با محکومیت این اقدامات، آن را "حکومت مطلق فردی" می دانند. در همین حال برخی نیروها نیز این اقدامات را "اصلاح جریان انقلاب 2011" می دانند که زین العابدین بن علی، رئیس جمهور وقت را سرنگون کرد.

پربیننده ترین خبرها