آغاز اعتصاب سه‌روزه ده‌ها هزار پزشک در انگلستان

آغاز اعتصاب سه‌روزه ده‌ها هزار پزشک در انگلستان
دوشنبه 22 اسفند 1401 - 17:31

پزشکان انگلیسی - همسو با کارگران، آموزگاران و کارمندان - خواستار افزایش دستمزدها برای همگامی با تورم فزاینده‌ای هستند که در 40 سال اخیر بی‌سابقه بوده است.

العالم - اروپا

به گزارش العالم به نقل از آسوشیتدپرس، ده‌ها هزار پزشک جوان روز دوشنبه در سراسر انگلستان دست به اعتصاب زدند تا خواستار دستمزد بهتر شوند. اقدام آنها سه روز اختلال گسترده در بیمارستان‌های دولتی و کلینیک‌های بهداشتی انگلستان را به همراه خواهد داشت.
پزشکان جوان - که واجد شرایط هستند اما سال‌های نخست کار را پشت سر می‌گذارند - 45 درصد از مجموع پزشکان فعال در خدمات بهداشت ملی را تشکیل می‌دهند. خروج آنها بدان معناست که عمل‌های جراحی و قرار ملاقات‌ها برای هزاران بیمار لغو خواهد شد و پزشکان ارشد و مسن باید برای پوشش خدمات اورژانس، مراقبت‌های ویژه و خدمات زایمان به خدمت گرفته شوند.
انجمن پزشکی انگلستان، یا همان اتحادیه صنفی پزشکان کشور، می‌گوید دستمزد پزشکان جوان از سال 2008 به شکلی ملموس 26 درصد کاهش یافته است، در حالی که حجم کار و فهرست انتظار بیماران در بالاترین سطح قرار دارد. این اتحادیه می‌گوید فرسودگی شغلی و بحران هزینه‌های زندگی در انگلستان، تعداد زیادی از پزشکان را از فعالیت در حوزه خدمات بهداشت عمومی دور می‌کند.
سایر کارکنان بهداشتی از جمله پرستاران و امدادگران نیز در ماه‌های اخیر اعتصاب‌هایی را برای تقاضای دستمزد و شرایط بهتر ترتیب داده‌اند. داده‌های رسمی نشان می‌دهد بیش از 100 هزار قرار ملاقات در زمستان امسال به دلیل ترک خدمت پرستاران به تعویق افتاده است.
اعتصاب پزشکان در این هفته مصادف است با اعتصاب دسته‌جمعی ده‌ها هزار آموزگار و کارمند دولت در روز چهارشنبه؛ روزی که دولت آخرین طرح بودجه خود را رونمایی می‌کند.
موجی از اعتصابات، زندگی انگلیسی‌ها را ماه‌هاست مختل کرده است. کارگران و کارمندان خواستار افزایش دستمزدها برای همگام شدن با تورم فزاینده هستند که در ژانویه به 10.1 درصد رسید؛ رقمی که در 40 سال اخیر یک رکورد محسوب می‌شود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها