هشدار مدیران بیمارستان‌های انگلیس درباره تبعات فلج‌کننده اعتصاب پزشکان

هشدار مدیران بیمارستان‌های انگلیس درباره تبعات فلج‌کننده اعتصاب پزشکان
شنبه 20 اسفند 1401 - 18:14

مدیران بیمارستان‌ها و مراکز درمانی انگلیس امروز (شنبه) با صدور بیانیه‌ای مشترک درباره تبعات فلج‌کننده اعتصاب سه روزه پزشکان این کشور، بر کاهش سطح خدمات درمانی و تشدید بحران در این حوزه هشدار دادند.

العالم ـ اروپا

در این بیانیه که در رسانه‌های انگلیس منتشر شد، آمده است: «متاسفانه هفته آینده با تشدید اعتصاب (کارکنان حوزه درمان) مواجه هستیم که اختلال در خدمات درمانی را افزایش می‌دهد. مسئولان سازمان خدمات درمانی تمام تلاش خود را برای کاهش تأثیر آن انجام خواهند، اما این رویداد، به ناچار ایمنی برخی از بیماران را به مخاطره می‌اندازد.»

آنها درباره تاثیر اعتصاب پزشکان بر افزایش تحمیلی حجم کاری سایر کارکنان در این بخش ابراز نگرانی و تصریح کردند که تداوم وضع موجود به روحیه و روابط کارکنان آسیب جدی وارد می‌کند.

مدیران بیمارستان‌های انگلیس از دولت محافظه‌کار ریشی سوناک خواسته‌اند تا از طریق مذاکره با سندیکاهای معترضان، مانع اعتصاب پزشکان شوند. در این بیانیه آمده است: هنوز برای همه طرف‌ها دیر نیست که متوجه آسیب‌های ناشی از این اعتصاب شوند و تلاش‌ها را برای اجتناب از برگزاری آن مضاعف کنند.

بر اساس این گزارش پزشکان جوان در انگلیس قرار است از روز دوشنبه (۲۲ اسفند) به مدت سه روز اعتصاب کنند. در این حرکت اعتراضی که از سوی دو انجمن پزشکی بریتانیا (BMA) و متخصصان بیمارستانی (HCSA) سازماندهی شده است؛ افزون بر ۶۰ هزار پزشک شرکت می‌کنند.

آن‌ها در میان بحران هزینه‌های زندگی خواهان افزایش ۲۶ درصدی دستمزدهای خود هستند و اصرار دارند که دستمزدشان از ساعتی ۱۴ پوند به ۱۹ پوند افزایش یابد.

به گزارش نشریه گاردین، مذاکرات طولانی نمایندگان دولت با سندیکاهای معترضان دیروز به نتیجه نرسید و انجمن پزشکی بریتانیا اعلام کرد که در این جلسه نه وزیر بهداشت حضور داشت و نه نمایندگان او با پیشنهاد معتبری پای مذاکرات آمده بودند.

کارکنان بخش درمان انگلیس طی چند ماه اخیر، چندین دور اعتصاب کرده‌اند اما دولت حاضر به بهبود شرایط کاری و افزایش دستمزدهای آن‌ها نیست.

نخست وزیر انگلیس ماه پیش جلسه اضطراری مشترکی را با حضور وزرای دارایی، بهداشت و اتحادیه های معترض برگزار کرد اما نتیجه ملموسی را که مانع تداوم اعتصاب‌ها شود به همراه نداشت؛ در واقع این جلسه منجر به تشکیل ستادی در داخل بیمارستان‌ها شد که بیماران در مواقع برگزاری اعتصاب کارکنان این بخش، بین مراکز درمانی توزیع شوند.

نتایج تازه‌ترین تحقیقات صورت گرفته نشان می‌دهد که بیشتر انگلیسی‌ها از عملکرد نظام سلامت این کشور در بحبوحه افت شدید خدمات درمانی و اعتصاب گسترده پزشکان، پرستاران و رانندگان آمبولانس‌ها ناراضی هستند.

یافته‌های مشترک نظرسنجی موسسه معتبر یوگاو و نشریه تایمز لندن نشان می‌دهد که از نظر دو سوم مردم انگلیس سطح خدمات درمانی در این کشور وخیم است و ۸۰ درصد معتقدند که اوضاع طی پنج سال گذشته، یعنی پس از خروج انگلیس از اتحادیه اروپا وخیم‌تر شده است.

به گزارش ایرنا، خدمات بهداشت ملی انگلیس (ان اچ اس) برای نخستین بار در سال ۱۹۴۸ و پس از پایان جنگ جهانی دوم به‌منظور ارائه خدمات درمانی به آسیب دیدگان و مجروحان جنگی راه‌اندازی شد و در حال حاضر با داشتن یک‌میلیون و ۶۰۰ هزار کارمند، به‌صورت رایگان به مردم انگلستان خدمات بهداشتی ارائه می‌کند.

بودجه این سازمان در سال راه‌اندازی‌اش در سال ۱۹۴۸ میلادی، بیش از ۴۳۷ میلیون پوند (به ارزش امروزی‌اش در حدود ۹ میلیارد پوند) بود و این رقم در سال جاری میلادی به در حدود ۱۳۶ میلیارد پوند رسیده که فشار زیادی را بر بودجه دولت این کشور وارد کرده است.

این درحالیست که شرایط اقتصادی انگلیس بر اثر چندین بحران متوالی در بدترین شرایط نیم قرن گذشته قرار دارد و کشور به گفته رئیس بانک مرکزی دوره طولانی رکود اقتصادی را تجربه می‌کند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها