بهای نفت پس از تعطیلی بانک اس‌وی‌بی و تشدید نگرانی در بازارها 1 دلار سقوط کرد

بهای نفت پس از تعطیلی بانک اس‌وی‌بی و تشدید نگرانی در بازارها 1 دلار سقوط کرد
سه شنبه 23 اسفند 1401 - 08:22

سیر نزولی بهای جهانی طلای سیاه که از روز دوشنبه آغاز شده است، امروز نیز ادامه یافت.

العالم - به نقل از رویترز، بهای نفت در نخستین ساعات معاملات روز سه‌شنبه بیش از یک دلار کاهش یافت و نزول روز گذشته را تشدید کرد زیرا تعطیلی ناگهانی بانک اس‌وی‌بی بازارها را متزلزل کرده و بیم از یک بحران مالی جدید را برانگیخته است.

صبح امروز بهای هر بشکه نفت خام برنت دریای شمال با 87 سنت یا 1.1 درصد کاهش به 79 دلار و 90 سنت رسید. هر بشکه نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا (WTI) نیز با 85 سنت یا 1.1 درصد کاهش، 73 دلار و 93 سنت معامله شد. روز دوشنبه، بهای برنت به پایینترین سطح از اوایل ژانویه رسید در حالی که شاخص WTI پایینترین بهای خود را از دسامبر صبت کرد.

تعطیلی ناگهانی بانک SVB Financial نگرانی‌هایی را در مورد خطرات پیش روی سایر بانک‌ها ناشی از افزایش شدید نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا در سال گذشته ایجاد کرده است. همچنین گمانه‌زنی‌ها در مورد اینکه آیا بانک مرکزی ممکن است سرعت انقباض پولی خود را کاهش دهد یا خیر، افزایش یافته است.

مقامات ایالات متحده روز یکشنبه اقدامات اضطراری را برای تقویت اعتماد به سیستم بانکی پس از بیم از سرایت پیامدهای تعطیلی بانک اس‌وی‌بی به سایر بانک‌ها آغاز کردند.

لئون لی، تحلیلگر مرکز CMC Markets نیز می‌گوید: «فراتر از امواج شوک تعطیلی این بانک، بهای نفت به دلیل نشانه‌هایی از بهبود اقتصادی ضعیف‌تر از حد انتظار در چین، با وجود لغو محدودیت‌های سختگیرانه کووید-19 تحت فشار قرار گرفته است.»

اداره آمار چین هفته گذشته داده هایی را منتشر کرد که نشان می‌داد شاخص تورم مصرف‌کننده در دومین اقتصاد بزرگ جهان در ماه فوریه به کمترین میزان در یک سال اخیر رسیده است زیرا خریداران حتی پس از لغو محدودیت‌های بیماری همه‌گیر کووید-19 در اواخر سال 2022، همچنان محتاط بودند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها