خالد البطش در گفتگوی اختصاصی با شبکه العالم:

خنثی سازی توطئه دشمن تراشی اسرائیل با توافق ایران و عربستان/ عملیات مقاومت در کرانه باختری افزایش می یابد/ کرانه باختری در نهایت از لوث اشغالگران پاک خواهد شد

سه شنبه 23 اسفند 1401 - 16:32

"خالد البطش" از رهبران جنبش جهاد اسلامی فلسطین ، رژیم صهیونیستی را دشمن اصلی امت اسلامی و عربی خواند و گفت : امضای توافق میان عربستان و ایران در روزهای اخیر ، توطئه دشمن تراشی اسرائیل را خنثی کرد.

العالمفلسطین اشغالی

خالد البطش ، مسئول روابط ملی و اسلامی جنبش جهاد اسلامی و نیز هماهنگ کننده گروه های ملی و اسلامی این جنبش در گفتگوی اختصاصی با شبکه العالم در برنامه " ضیف و حوار " که سه شنبه شب از این شبکه پخش شد، گفت: "اسرائیل" دشمن اصلی امت اسلامی و عربی است نه ایران.

دشمن اصلی امت عربی و اسلامی ، "اسرائیل" است

البطش با اشاره به توافق اخیر ایران و عربستان سعودی و با بیان اینکه دشمن اصلی امت عربی و اسلامی ، " اسرائیل " است ، نه ایران ، افزود : امضای توافق میان عربستان و ایران در روزهای اخیر ، ایده دشمن تراشی اسرائیل را با شکست مواجه کرد.

البطش با تاکید بر وحدت ملت فلسطین و گروه های مقاومت در مقابله با دشمن صهیونیست ، گفت : ملت و گروه های فلسطینی ، اصل "میدان واحد" و "دشمن واحد " را درمقابله با دشمن صهیونیست در پیش گرفته و با تکیه بر این اصول به اجرای عملیات ضد صهیونیستی اقدام می کنند.

کرانه باختری در نهایت از لوث اشغالگران پاکسازی خواهد شد

خالد البطش با بیان اینکه آنچه در کرانه باختری روی می دهد، در نهایت به آزادسازی این منطقه از لوث اشغالگران منجر خواهد شد، افزود: عملیات کنونی مقاومت در همه شهرهای کرانه باختری ، نشان دهنده گسترش دامنه مقاومت است و مقاومت صرفا به جنین و نابلس یا طولکرم محدود نمی شود، بلکه همه شهرهای کرانه باختری از جمله قدس ، صحنه عملیات مهم رزمندگان مقاومت در رویارویی با اشغالگران خواهد بود و عملیات مقاومت پاسخی به هر کشتار از سوی آنان است و بازدارنده خواهد بود.

وی اظهار داشت : وضعیت مقاومت فلسطین از ابتدای سال 2023 به ویژه در کرانه باختری اشغالی رو به رشد و گسترش بوده است. آتش اقدامات تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی ابتدا در سرزمین فلسطین شعله ور شد و سپس در تمام مناطق سرزمین اشغالی گسترش یافت و به دنبال آن مقاومت که حق طبیعی ملت فلسطین است، نیز همه سرزمین های اشغالی را فرا گرفت.

البطش با اشاره به سیر وقایع در کرانه باختری اشغالی و پیامدهای آن در باریکه غزه تاکید کرد که بازگشت به وضعیت آگاهی و درگیری مستمر با اشغالگران ضروری است؛ این وضعیت توسط گروهان های قدس و گردان جنین و شهیدانی چون جمیل عموری و همرزمش شهید عبد الحصری پایه ریزی شد و عملیات تونل «جلبوع» توانست ضربه محکمی به رژیم صهیونیستی و اعتبار نهادهای امنیتی این رژیم وارد کند.

جغرافیای مقاومت گسترش پیدا کرده است

وی خاطرنشان کرد: گردان جنین از زمان تشکیل در کرانه باختری و به ویژه پس از عملیات شهید جمیل عموری، نقش خود را در تقویت اعتماد فلسطینی ها به مبارزان و انتخاب گزینه مقاومت به خوبی ایفا کرد و توانست مقاومت را در کرانه باختری اعم از جنین، طوباس،نابلس، طولکرم و عقبه جبر گسترش دهد.

وی ادامه داد : پس از آن شاهد پیدایش گردان «عرین الاسود» (بیشه شیران) بودیم. وحدت میدان در کرانه باختری این راه را پیش روی فلسطینی ها گشود که به فرزندان خود اعتماد کنند. این امر موجب تثبیت و استحکام جایگاه ملت فلسطین، ایجاد رابطه میان مقاومت مسلحانه با همه مردم فلسطین و در نتیجه گسترش جغرافیای مقاومت شد.

البطش خاطرنشان کرد : محاسبات مقاومت بر چند رکن اصلی بنا شده است. اول: وحدت سرزمین فلسطین، دوم: وحدت ملت فلسطین، سوم: وحدت مقاومت فلسطین در کرانه باختری و باریکه غزه، چهارم: آرمان فلسطین که برای مردمی که برای آزادی سرزمینشان و بازگشت به خانه هایشان می جنگند، آرمانی عادلانه به شمار می رود.

هیچ تجاوزی از سوی اشغالگران بی پاسخ نمی ماند

البطش تاکید کرد : به لطف خداوند متعال امروز مقاومت در کرانه باختری دستاوردهای بزرگی به دست آورده است ،اول: تقریباً هیچ یورشی از سوی اشغالگران یا تلاش آنها برای دستگیری شهروندان فلسطینی در هیچ اردوگاه فلسطینی در کرانه باختری اعم از شهر یا روستا بدون پاسخ نمی ماند و مقاومت بر سر خودروها، تانک ها و وسایل نقلیه اشغالگران، بارانی از گلوله می بارد که رخداد جدیدی است ، دوم : تقریبا هیچ روزی از عملیات مقاومت در اینجا و آنجا خالی نیست ، سوم: گسترش عملیات فردی مانند عملیات خیری علقم و شهید عبدالفتاح خروشی برای انتقام شهدای نابلس.

وی با بیان اینکه مقاومت در برابر اشغالگران «بازدارندگی» برقرار کرد ، افزود : رژیم صهیونیستی در دهه گذشته متوجه شد که هر پرتاب موشک، هر کشتار و هر جنایتی، بهایی دارد وهر اقدام تجاوزکارانه ای از سوی این رژیم با پاسخ مقاومت مواجه خواهد شد.

البطش خاطرنشان کرد: تردیدی وجود ندارد که اصولی که در مورد آن صحبت شد، در نبرد گذشته به خوبی عیان شده است و درقالب «وحدت شعبی» (وحدت مردمی) تجسم پیدا کرده است.

وی اظهار داشت : مردم فلسطین ، یک ملت واحد هستند و مقاومتی که در غزه اتفاق می‌افتد، در کرانه باختری با استقبال و برخورد مثبت روبرو می‌شود و آنچه در کرانه باختری رخ می‌دهد ، بازتاب مثبت و مستقیمی بر اوضاع در غزه دارد.

مقاومت در کرانه باختری، جای خود را در میان مردم باز کرده است

البطش تصریح کرد : ما مرتبا خبرهای عملیات را در مناطق مختلف می شنویم زیرا مقاومت در کرانه باختری ، جای خود را در میان مردم باز کرده و مسیر جدیدی را به نام «آزادسازی کرانه باختری» پیش روی آنها هموار کرده است.

این مسئول ارشد جنبش جهاد اسلامی فلسطین ادامه داد : «ما معتقدیم که اشغال کرانه باختری روزی به پایان خواهد رسید و این فشارها و درگیری‌های روزانه رزمندگان مقاومت در کرانه باختری در نهایت به پاکسازی این منطقه از لوث اشغالگران صهیونیست منجر خواهد شد».

پربیننده ترین خبرها