کره شمالی دو موشک بالستیک شلیک کرد

کره شمالی دو موشک بالستیک شلیک کرد
چهارشنبه 24 اسفند 1401 - 02:44

منابع خبری بامداد چهارشنبه گزارش دادند، کره شمالی ۲ موشک بالستیک به سمت دریا در سواحل شرقی این کشور شلیک کرده است.

العالم - آسیا

به گزارش رویترز، ارتش کره جنوبی اعلام کرد، کره شمالی ۲ فروند موشک بالستیک کوتاه برد زمین به زمین از استان «هوانگهائه جنوبی» واقع در غرب این کشور به سمت دریا در سواحل شرقی این کشور شلیک کرد.

پیونگ یانگ در بحبوحه رزمایش مشترک آمریکا و سئول بامداد سه‌شنبه نیز یک موشک بالستیک کوتاه برد شلیک کرده بود.

این در حالی است که کره شمالی دو روز پیش نیز دو موشک کروز راهبردی از یک زیردریایی شلیک کرد.

شلیک‌های موشکی کره شمالی در حالی است که آمریکا و کره جنوبی از روز دوشنبه یک رزمایش مشترک ۱۱ روزه را آغاز کرده‌اند؛ اقدامی که خشم پیونگ یانگ را برانگیخته است.

کره شمالی در ماه‌های گذشته چندین آزمایش موشکی و رزمایش برگزار کرده است که هدف از آنها تقویت بازارندگی هسته‌ای و عملیاتی کردن کامل تسلیحات بیشتر توسط ارتش این کشور عنوان شده است.

کیم جونگ اون رهبر کره شمالی جمعه گذشته به ارتش این کشور دستور داد تا رزمایش‌های بیشتری برای آمادگی در یک «جنگ واقعی» انجام دهد.

حزب حاکم کارگران کره شمالی نیز یکشنبه در پاسخ به اقدامات آمریکا و کره جنوبی، تدابیر عملی و مهمی برای بازدارندگی جنگی اتخاذ کرد.

ارتش کره جنوبی اعلام کرد که کره شمالی روز سه‌شنبه دو موشک بالستیک کوتاه برد را به سمت دریا در سواحل شرقی شلیک کرد که این آخرین آزمایش از چندین آزمایش تسلیحاتی است.

ستاد مشترک ارتش کره جنوبی (JCS) گفت: این موشک‌ها حدود ساعت ۷:۴۰ صبح (۲۲:۴۰ به وقت گرینویچ روز دوشنبه) از استان هوانگهای جنوبی در نزدیکی سواحل غربی کشور شلیک شدند و حدود ۶۲۰ کیلومتر پرواز کردند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها