پوتین امروز در کرملین میزبان بشار اسد خواهد بود

پوتین امروز در کرملین میزبان بشار اسد خواهد بود
چهارشنبه 24 اسفند 1401 - 16:19

قرار است مسائل مرتبط با بازسازی سوریه در مذاکرات رهبران دو کشور مطرح شود.

العالم _ اروپا

به گزارش العالم به نقل از آسوشیتدپرس، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه قرار است روز چهارشنبه در کرملین میزبان بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه باشد تا درباره مباحثی چون بازسازی سوریه پس از جنگ داخلی ویرانگر گفت‌وگو کنند.
دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین گفت دو رهبر در مورد «بازسازی پس از جنگ و ادامه روند صلح در تمام جنبه‌های آن با تاکید بر اولویت مطلق حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه» گفتگو خواهند کرد.
نشست روز چهارشنبه در سالگرد آغاز جنگ داخلی 12 ساله سوریه که نزدیک به 500 هزار نفر قربانی گرفت و نیمی از جمعیتِ پیش از جنگ را آواره کرد، برگزار می‌شود.
در حالی که روسیه منابع نظامی خود را در اوکراین متمرکز کرده است، مسکو جایگاه نظامی خود را در سوریه حفظ کرده و هواپیماهای جنگی و نیروهای خود را در آن کشور نگاه داشته است. مسکو همچنین قویاً از بشار اسد در سازمان ملل حمایت می‌کند و فعالانه برای کمک به ترمیم روابط دولت او با قدرت‌های منطقه‌ای میانجیگری کرده است.
پیش از زلزله مرگبار 6 فوریه که بیش از 50 هزار نفر در ترکیه و سوریه قربانی گرفت، روسیه میانجیگری مذاکرات بین دو کشور زلزله‌زده را بر عهده داشت.
آنکارا و دمشق بیش از یک دهه است که موضعی متضاد در قبال درگیری‌های سوریه اتخاذ کرده اند. ترکیه به حمایت از گروه‌های مخالف مسلح که کنترل منطقه‌ای در شمال غرب سوریه را در دست دارند، ادامه می‌دهد. در ماه دسامبر، مسکو میزبان مذاکرات غیرمنتظره بین وزرای دفاع سوریه و ترکیه بود.

پربیننده ترین خبرها