رزمایش مشترک ایران، چین و روسیه در دریا

پنج‌شنبه 25 اسفند 1401 - 12:47

رزمایش موسوم به کمربند امنیتی دریایی با حضور ایران، چین و روسیه در دریای عمان و شمال اقیانوس هند آغاز شد.

العالم _ ایران

تجهیزات دریایی ایران، روسیه و چین وارد بندر چابهار در جنوب شرقی ایران شدند. شناورهای نیروی دریایی ارتش و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران و همچنین کشتی‌های نیروی دریایی روسیه و چین برای انجام تمرین‌های امداد و نجات در وسط دریاها و مقابله با دزدی دریایی و آزادسازی کشتی‌های ربوده شده، در مساحتی حدود هفده هزار کیلومتر مربع در شمال اقیانوس هند، مستقر شده‌اند.

دریاسالار مصطفی تاج الدینی سخنگوی رزمایش به شبکه العالم گفت گفت: مهمترین اهداف این رزمایش، ارتقای سطح امنیت در شمال اقیانوس هند و مقابله با دزدی دریایی و تروریسم دریایی و پیام مهم آن صلح، دوستی و ایجاد امنیت پایدار در این منطقه است.

عناصر نیروی دریایی ایران، روسیه و چین به منظور ایجاد هماهنگی قبل از آغاز رزمایش مشترک دریایی با شعار صلح، دوستی و امنیت پایدار دریایی، آخرین اقدامات لازم را انجام دادند.

اولگ گلادگی فرمانده گروه دریایی روسیه گفت: این رزمایش که بین سه کشور برگزار می شود، به منظور تامین امنیت منطقه و حمایت از نیروهای حاضر در آن است.

ژو مای شی فرمانده گروه دریایی چین هم گفت: ما از مشارکت در این رزمایش کنار ایران و روسیه خرسندیم و امیدواریم سال های آینده نیز ادامه داشته باشد و مهم این است که سه نیروی دریایی اینجا رزمایش برگزار می کنند.

چهارمین بار است که ایران در حال انجام رزمایش دریایی مشترک با روسیه و چین به عنوان دو قدرت بزرگ است، رزمایشی که می تواند با هدف ترسیم معادله جدیدی در همکاری های نظامی در منطقه ای باشد که با چالش های زیادی در سطح امنیتی و ایمنی دریانوردی دریایی مواجه است.

هدف از این رزمایش همچنین تحکیم امنیت در منطقه و گسترش همکاری های سه کشور در حمایت از صلح جهانی و امنیت دریایی با آینده ای مشترک است.

پربیننده ترین خبرها