ترکیه و مصر در مسیر عادی سازی روابط؛ چاووش اوغلو در راه قاهره

ترکیه و مصر در مسیر عادی سازی روابط؛ چاووش اوغلو در راه قاهره
جمعه 26 اسفند 1401 - 12:45

منابع خبری اعلام کردند که وزیر خارجه ترکیه برای دیدار با همتای مصری خود امروز به قاهره می رود.

العالم _ ترکیه

خبرگزاری روسی اسپوتنیک به نقل از یک منبع مطلع ترکیه ای نوشت که مولود چاووش اوغلو، وزیر خارجه ترکیه امروز (جمعه) به مصر سفر خواهد کرد.

این منبع که اسپوتنیک اشاره ای به نام وی نکرده است، اعلام کرد که چاووش اوغلو در قاهره با سامح شکری، همتای مصری خود دیدار و درخصوص وضعیت روابط دو کشور رایزنی خواهد کرد.

بر اساس این گزارش، وزارت خارجه مصر پیش از این در تاریخ هشتم اسفند ماه جاری با انتشار تصاویری در توییتر اعلام کرده بود که سامح شکری وزیر خارجه مصر وارد شهر «آدانا» ترکیه شده و با مولود چاووش اوغلو همتای ترکیه‌ای خود دیدار کرده است.

اواسط بهمن ماه و پس از وقوع زلزله مهیب در ترکیه نیز عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر در گفت‌وگوی تلفنی با رجب طیب اردوغان همتای ترک خود، درباره کمک رسانی به زلزله زدگان این کشور اعلام آمادگی کرد.

روابط میان ترکیه و مصر از زمان سرنگونی دولت محمد مرسی در کودتای سال ۲۰۱۳ با تنش روبرو شد و مسئولان ترکیه از جمله رجب طیب اردوغان بارها عبدالفتاح السیسی را مورد حمله قرار دادند، اما تنش‌ها میان دو کشور رفته رفته از سال گذشته کاهش پیدا کرده است تا جایی که مولود چاووش اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه اعلام کرد که کشورش ممکن است طی ماه‌های آینده، سفیر خود را در مصر منصوب کند.

ایرنا

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها