دادگاه کیفری بین المللی؛ جنایتکاران غربی و صهیونیستی و حکم بازداشت پوتین

دادگاه کیفری بین المللی؛ جنایتکاران غربی و صهیونیستی و حکم بازداشت پوتین
شنبه 27 اسفند 1401 - 19:55

خبر: روز جمعه، دادگاه کیفری بین‌المللی از صدور حکم بازداشت علیه ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه به دلیل مسئولیت وی در جنایات جنگی در اوکراین خبر داد.

تحلیل:

- امیدوار بودیم که دادگاه کیفری بین‌المللی به افکار عمومی در جهان توضیح دهد که دادگاه بین‌المللی است یا دادگاه غربی؟!

- علیرغم همه جنگ‌هایی که آمریکا و غرب در جهان به راه انداخته اند، این دادگاه حتی یک بار هم چنین کاری صورت نداده و هیچگاه حکم بازداشت یک مقام آمریکایی یا غربی را صادر نکرده است، اگرچه قربانیان آن جنگ ها بیش از میلیون ها نفر بودند.

-آیا این دادگاه به دلیل «فقدان مدارک کافی» نتوانسته تا کنون حکم بازداشت هیچ مقام آمریکایی یا غربی را به خاطر جنایاتی که در افغانستان، عراق، لیبی، سوریه، ژاپن، ویتنام و غیره انجام داده اند، صادر کند! آیا نباید تاکنون حکم دستگیری یک «مقام اسرائیلی» صادر شده باشد؟ قاتلانی که هر از چندگاهی با زبان خود به جنایاتی که شبانه روز در حق کودکان، زنان، سالمندان و جوانان بی دفاع فلسطین انجام می دهند اعتراف، بلکه بدان افتخار می کنند! این جنایتکاران علناً و بی پروا فراخوان می دهند که «مردم فلسطین را از صحنه وجود محو کنید!»

- به نظر می رسد خودشیفتگی غرب به جایی رسیده که فقط خودش را می بیند و تمام دنیا را نادیده می گیرد. اگر غرب به وجود دیگران احترام می گذاشت با صدور حکم بازداشت رئیس جمهور روسیه خود را مضحکه نمی کرد و احمق جلوه نمی داد؛ همه دنیا می دانند که اکثر مقامات آمریکایی و غربی در جنایاتی دست دارند که مستحق مجازات چندین بار اعدام است.

- واضح است که این تصمیم در چارچوب جنگ روانی غرب علیه روسیه است چرا که تاکنون نتوانسته جلوی ارتش روسیه در عملیات اوکراین را بگیرد؛ نکته اینجاست که اگر اصرار غرب بر گسترش ناتو به مرزهای روسیه نبود، چه بسا این جنگ رخ نمی‌داد. گفتنی است پیش از آغاز جنگ، مسکو بارها خواستار توقف پیشروی ناتو به سمت مرزهای خود شده بود. غرب هرگز به این فکر نکرد که روسیه بیکار نخواهد نشست و مسلما از خود دفاع خواهد کرد. غرب با این فکر که روسیه از خود دفاع نخواهد کرد، خنجری به پهلوی خود زد و در حقیقت خودزنی کرد اما محاسباتش کاملاً اشتباه بود.

- دیر یا زود بساط غربی ها برچیده می شود و عمر دنیای تک قطبی با منادی ظهور دنیای چند قطبی، به پایان می رسد. دنیا به زودی بر ویرانه های دنیای تک قطبی کنونی، خیمه خواهد زد. به زودی بساط دنیای تک قطبی که آمریکا به تنهایی در آن تاخت و تاز می کند، برچیده خواهد شد، آمریکایی که با هم دستان غربی اش و بی توجه به قوانین بین المللی، به خاک دیگر سرزمین ها حمله و آنها را اشغال و میلیون ها نفر را آواره می کند.

پربیننده ترین خبرها