مصر، امروز میزبان مذاکرات رژیم صهیونیستی و تشکیلات خودگردان است

مصر، امروز میزبان مذاکرات رژیم صهیونیستی و تشکیلات خودگردان است
يکشنبه 28 اسفند 1401 - 11:14

مذاکرات امروز در حالی برگزار می‌شود که نشست پیشین مقامات صهیونیست و تشکیلات خودگردان در اردن عملاً بدون نتیجه ماند.

العالم - مصر

به نقل از رویترز، مصر روز یکشنبه میزبان مقامات اسرائیلی رژیم صهیونیستی و تشکیلات خودگردان فلسطین در شهر شرم‌الشیخ است. این مذاکرات، با حمایت ایالات متحده و اردن، با ادعای بازگرداندن آرامش به سرزمین‌های اشغالی و کرانه باختری پیش از آغاز ماه مبارک رمضان انجام می‌شود.

این نشست پنج جانبه پس از اجلاس 26 فوریه با میانجیگری ایالات متحده در اردن، اولین نشست در نوع خود در سال‌های اخیر، برگزار می‌شود. نشست پیشین، تعهد رژیم صهیونیستی و تشکیلات خودگردان را برای کاهش تنش به همراه داشت؛ اما توافق حاصل از آن به سرعت نادیده گرفته شد و شهرک‌نشینان صهیونیست حملات خود را از سر گرفتند.

وزارت امور خارجه مصر در بیانیه ای در این خصوص اعلام کرد این نشست در شرم‌الشیخ «با هدف حمایت از گفتگو بین طرف‌های فلسطینی و اسرائیلی برای توقف اقدامات یکجانبه و تشدید تنش و شکستن چرخه خشونت موجود و دستیابی به آرامش» برگزار می‌شود.

هدف اعلام‌شده‌ی تشکیلات خودگردان، ایجاد یک کشور مستقل فلسطینی در کرانه باختری و نوار غزه با پایتختی بیت المقدس شرقی - سرزمین‌هایی که رژیم صهیونیستی در جنگ سال 1967 تصرف کرد- است. اما مذاکرات صلح از سال 2014 متوقف شده و فلسطینی‌ها می‌گویند گسترش شهرک‌سازی صهیونیست‌ها بخت ایجاد یک کشور را تضعیف کرده است.

پربیننده ترین خبرها