تلاش آمریکا برای رفع انزوای کابینه نتانیاهو در نشست شرم الشیخ مصر

شنبه 27 اسفند 1401 - 22:22

نشست امنیتی شرم الشیخ با حضور رژیم صهیونیستی و تشکیلات خودگردان فلسطین، اردن و مصر در ادامه نشست عقبه است که ماه گذشته برگزار شد.

العالم ـ فلسطین

به گزارش العالم، موسی ابومرزوق رئیس دفتر روابط بین المللی حماس در واکنش به نشست شرم الشیخ خاطرنشان کرد که این جنبش با نشست شرم الشیخ مخالف است. گزینه این جنبش تشدید مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی است.

وی افزود: طرف های اروپایی و آمریکایی درباره جنایت های رژیم اسراییل سخنانی مطرح می کنند اما هیچ تدابیری برای اعمال فشار علیه این رژیم به منظور توقف جنایتهایش اتخاذ نمی کنند.

رئیس دفتر روابط بین المللی حماس گفت: این جنبش با اقدام تشکیلات خودگردان فلسطین در زمینه هماهنگی امنیتی با رژیم صهیونیستی و ارائه اطلاعات به این رژیم مخالف است.
در همین زمینه خالد البطش از رهبران جهاد اسلامی هم گفت: نشست شرم الشیخ تلاشی از سوی آمریکا برای رفع انزوا از کابینه نتانیاهو است.

وی خاطرنشان کرد: مشارکت تشکیلات خودگردان در نشست شرم الشیخ بی توجهی به خواست و اراده مردم فلسطین و زیر پاگذاشتن اجماع ملی و نقض تصمیمات شورای ملی و شورای مرکزی مبنی بر به رسمیت نشناختن رژیم اسرائیل و عمل نکردن به تعهدات امنیتی و سیاسی بویژه در خصوص توقف هماهنگی امنیتی است.
البطش خاطرنشان کرد: این گام در این زمان مشخصا به معنای ارائه خدمتی مجانی به کابینه فاشیست رژیم صهیونیستی است.

نیروهای ملی فلسطین بارها از تشکیلات خودگردان خواسته اند در این گونه نشست ها که هیچ سودی برای ملت فلسطین ندارد بلکه فقط در راستای حذف مساله فلسطین و ضربه زدن به آرمان های ملی است، مشارکت نکند.

رژیم صهیونیستی نیز پیش از برگزاری نشست شرم الشیخ تاکید کرده است که سیاست هایش در قبال فلسطینی ها تغییر نخواهد کرد و به عملیات ترور ادامه خواهد داد.

پربیننده ترین خبرها