با میانجیگری روسیه و امارات؛

کنسولگری عربستان در دمشق بعد از ۱۲ سال بازگشایی می‌شود

کنسولگری عربستان در دمشق بعد از ۱۲ سال بازگشایی می‌شود
دوشنبه 29 اسفند 1401 - 09:40

کنسولگری عربستان سعودی در پایتخت سوریه، بعد از ۱۲ سال که روابط دیپلماتیک این دو کشور قطع شده بود، به زودی بازگشایی خواهد شد.

العالم - سوریه

خبرگزاری اسپوتنیک گزارش داد، عربستان سعودی به زودی فعالیت خود را در کنسولگری اش در دمشق، پایتخت سوریه، از سر خواهد گرفت.

برخی منابع آگاه به اسپوتنیک گفتند که میانجیگری روسیه و امارات منجر به برچیده شدن موانع پیش روی دو کشور عربی شد، و احتمال می رود که کنسولگری عربستان در دمشق پس از عید فطر بازگشایی شود.

به گفته این منابع، تلاش‌های بین المللی و عربی مختلفی در این زمینه انجام گرفته و در این راستا تلاش‌های اعلام نشده‌ای توسط روسیه و امارات متحده عربی برای میانجیگری بین این دو کشور صورت گرفته است.

این منابع پیش بینی کردند که کنسولگری عربستان در دمشق پس از عید فطر بازگشایی شود و تاکید کردند که پیش از بازگشایی این کنسولگری، "فیصل بن فرحان" وزیر خارجه عربستان سعودی سفری به سوریه خواهد داشت و با مقامات سوری از جمله "بشار اسد" رئیس‌جمهوری این کشور دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد.

عرستان سعودی در ماه مارس ۲۰۱۲ سفارت خود در دمشق را تعطیل کرد و پس از آن روابط دیپلماتیک دو کشور عربی در طول سال‌های جنگ علیه سوریه قطع شد.

پربیننده ترین خبرها