همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان؛

اسرای فلسطینی برای اعتصاب غذای نامحدود آماده می‌شوند

دوشنبه 29 اسفند 1401 - 19:55

به دنبال خودداری مدیریت زندان‌های اسرائیلی از عقب‌نشینی از تدابیر سختگیرانه علیه زندانیان فلسطینی، با آغاز ماه مبارک رمضان، اسرای دربند برای اعتصاب غذای نامحدود آماده می‌شوند.

العالم- فلسطینی اشغالی

به گزارش العالم، با آغاز ماه مبارک رمضان و در حالی‌که مسلمانان جهان از طلوع آفتاب تا غروب از آشامیدنی‌ها و خوردنی‌ها خودداری می‌کنند ولی حدود ۴۵۰۰ اسیر فلسطینی دربند زندان‌های رژیم اشغالگر تا زمان نامحدود، دست از خوردن و آشامیدن خواهند کشید.

۴۵۰۰ اسیر فلسطینی از جمله 160 خردسال، 29 زن و بیش از 917 به چشم می‌خورد که بدون هیچ اتهام یا محاکمه‌ای، تحت عنوان بازداشت اداری، زندانی شده‌اند.

کمیته عالی اضطرار جنبش اسرای فلسطینی در بیانیه‌ای درباره نزدیک شدن به ساعت صفر اعتصاب غذای اسیران، اعلام کرد: نبرد اعتصاب آزادی یا شهادت از اولین روز ماه مبارک رمضان آغاز خواهد شد. تا زمانی‌که مدیریت زندان‌ها از اقدامات خود که توسط وزارت تروریسم ملی و وزیر جنایتکار آن (ایتامار بن گویر) مورد حمایت قرار می‌گیرد، دست برندارد، این اعتصاب ادامه دارد و متوقف نمی‌شود.

این کمیته از همه نیروهای مردمی در نهادهای رسمی و مردمی و گروه‌ها و احزاب فلسطینی خواست تا حمایت از زندانیان اعتصاب کننده را ادامه دهند.

رژیم اشغالگر مجموعه‌ای از اقدامات سختگیرانه را علیه اسرای فلسطینی اتخاذ کرده، از جمله اختصاص فقط ۴ دقیقه زمان برای هر اسیر فلسطینی برای دوش گرفتن، توقف درمان و آموزش در زندان‌ها و تصویب مجازات اعدام در قرائت اول.

پربیننده ترین خبرها