پاکستان: بازگشت روابط ایران و عربستان به نفع منطقه و جهان اسلام است

پاکستان: بازگشت روابط ایران و عربستان به نفع منطقه و جهان اسلام است
سه شنبه 1 فروردين 1402 - 16:18

وزیر خارجه پاکستان در گفت‌وگوی تلفنی با امیرعبداللهیان بازگشت روابط ایران و عربستان را گامی مهم و به نفع منطقه و جهان اسلام خواند.

العالم - ایران / سیاسی

«بلاول بوتو زرداری» وزیر خارجه جمهوری اسلامی پاکستان امروز (سه‌شنبه) اول فروردین ماه در تماس تلفنی با حسین امیرعبداللهیان، آخرین تحولات مناسبات دوجانبه و برخی موضوعات منطقه‌ای را مورد بحث و تبادل نظر قرار داد.

وزیر امور خارجه پاکستان در این گفتگوی تلفنی، عید نوروز را به وزیر امور خارجه ، دولت و مردم ایران، تبریک گفت و ابراز امیدواری کرد پروژه‌های مشترک مرزی دو کشور بزودی افتتاح شود تا دو کشور از منافع آن بهره مند شوند.

بوتو زرداری بازگشت روابط ایران و عربستان را گامی مهم و به نفع منطقه و جهان اسلام خواند.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران نیز در این گفت‌وگو با ابلاغ سلام گرم رئیس جمهور کشورمان به مقامات عالی پاکستان و تبریک عید نوروز و روز ملی پاکستان گفت: نوروز عید مشترک در حوزه تمدنی و فرهنگی ایران و پاکستان است و ظرفیت مناسبی برای تعمیق روابط فرهنگی و اقتصادی دو کشور است.

امیرعبداللهیان همچنین از روند رو به گسترش مناسبات ایران و پاکستان ابراز خرسندی کرد و با اشاره به وقفه پنج ساله، برگزاری موفق کمیسیون مشترک اقتصادی اخیر بین دو کشور به میزبانی پاکستان را مهم خواند و افزود: نشست کمیته پیگیری مصوبات بزودی در تهران برگزار خواهد شد.

امیرعبداللهیان با اشاره به توافق ایران و عربستان، گسترش روابط بین کشورهای منطقه را عامل سازنده‌ای برای توسعه و ثبات منطقه توصیف کرد.

پربیننده ترین خبرها